پیام سپاهان - ایران /متن پیش رو در ایران منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
محمدرضا رحیم پور| پس از سالها دوری از قاب تلویزیون، عادل فردوسیپور، مجری و گزارشگر محبوب فوتبال ایران، بار دیگر با برنامهای اینترنتی به عرصه رسانه بازگشت. این برنامه که بهصورت زنده از طریق فضای مجازی همچنین پلتفرم یوتیوب پخش میشود، شباهت قابلتوجهی به برنامه پرطرفدار «90» دارد که سالها با اجرای فردوسیپور، پربینندهترین برنامه ورزشی تلویزیون بود.
از همان نخستین قسمت این برنامه با استقبال گسترده مخاطبان، بهسرعت در شبکههای اجتماعی ترند شد. دکور، چیدمان صحنه و نحوه گفتوگوها یادآور فضای صمیمی و تحلیلی برنامه «90» بود و بسیاری از کاربران با انتشار تصاویر و ویدیوهایی از برنامه، از بازگشت فردوسیپور ابراز خرسندی کردند.
نقطه تمایز این برنامه، انتخاب مسیری تازه در رسانه است. فردوسیپور که پس از توقف پخش برنامه «90» در تلویزیون، با محدودیتهایی در فعالیت رسانهای مواجه شده بود، اینبار با تکیه بر ظرفیتهای فضای دیجیتال، برنامهای با الگوبرداری نزدیکتری از برنامه مشهور انگلیسی «Match of the Day» ارائه کرده است. تمرکز اصلی این برنامه بر تحلیل فنی، گفتوگو با کارشناسان و مرور دقیق مسابقات فوتبال است.
ساختار بخشهای برنامه نیز شباهتهایی به نسخه انگلیسی دارد و شامل آیتمهای تحلیلی، میز کارشناسی و ویدیوهای اختصاصی از بازیها میشود.
عادل همواره سعی می کرد از پلتفرم برنامه محبوب انگلیسی استفاده و نسخه ایرانیزه شده خود را چه در زمان برنامه نود و چه حالا که دیگر درگیر خط قرمزهای معمول صدا و سیما نیست، روی آنتن ببرد.
بازگشت فردوسیپور بازتاب گستردهای در رسانهها و فضای مجازی داشته و بسیاری از کارشناسان از آن بهعنوان «احیای دوباره برند عادل» یاد کردهاند. به نظر میرسد فردوسیپور با این حرکت هوشمندانه، بار دیگر در مسیر محبوبیت عمومی قرار گرفته و «مچ آف دی وطنی» را به نقطهعطفی جدید در رسانههای ورزشی ایران تبدیل خواهد کرد.
بازار ![]()