پیام سپاهان - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور گفت: سال گذشته قانون مدارس غیردولتی و آییننامه شوراهای آموزش و پرورش بازنگری و اصلاح شد و ساختار آموزش از راه دور نیز به «مدرسه مجازی» تغییر یافت که به تصویب هیئت دولت رسیده است.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آرزو دارم سال تحصیلی جدید، سالی سرشار از موفقیت، شادکامی و تندرستی برای دانشآموزان، معلمان و همکاران فرهنگی در سراسر کشور باشد.
وی با بیان اینکه دولت چهاردهم آموزش و پرورش را بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی کشور قرار داده است، تصریح کرد: باید از این فرصت برای برنامهریزی دقیق در مسیر «کیفیتبخشی» به آموزش و تربیت دانشآموزان بهره ببریم؛ چراکه وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش، ساخت مدرسه یا تأمین تجهیزات نیست، بلکه ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت نسلی توانمند و متعهد است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: این سازمان بهعنوان یک نهاد راهبردی در وزارت آموزش و پرورش، نقش مهمی در تحقق عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و توسعه مشارکت مردمی دارد و ما با همکاری خانوادهها، دستگاهها و در قالب مدارس غیردولتی، مدارس هیئت امنایی و آموزش از راه دور، تلاش میکنیم این اهداف را محقق کنیم.
محمودزاده با اشاره به جمعیت قابل توجه فراگیران در حوزه مأموریت این سازمان بیان داشت: سیاستهای ما در راستای سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری است؛ نگاه ما به آموزش و پرورش، نگاهی کاملاً حاکمیتی و ملی است و همه معاونتهای وزارتخانه در مسیر واحدی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور حرکت میکنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تأکید بر نقش سازمان بهعنوان تنظیمگر و تسهیلگر در امور مدارس غیردولتی ابراز کرد: با وجود محدودیتهای نیروی انسانی در برخی مناطق، بهویژه در کلانشهرها، تلاش کردهایم ضمن نظارت دقیق، شرایط فعالیت مدارس را تسهیل کنیم و بر همین اساس سه محور اصلی برای برنامههای سازمان تعیین شده است که عبارتند از اصلاح قوانین و مقررات، ارتقای سیاستهای مدیریتی و اجرای برنامههای مشترک با سایر معاونتها.
وی با اشاره به محور نخست گفت: سال گذشته قانون مدارس غیردولتی و آییننامه شوراهای آموزش و پرورش بازنگری و اصلاح شد و ساختار آموزش از راه دور نیز به «مدرسه مجازی» تغییر یافت که به تصویب هیئت دولت رسیده است.
محمودزاده در تبیین محور دوم برنامهها ادامه داد: در زمینه سیاستهای مدیریتی، الگوی شهریه مدارس غیردولتی را بازطراحی کردهایم تا ضمن رعایت عدالت و توان اقتصادی خانوادهها، پایداری مالی مدارس نیز حفظ شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور اصل اساسی آموزش و پرورش را معلم دانست و افزود: تا زمانی که جایگاه معلم از نظر منزلت، معیشت و دانش تقویت نشود، نمیتوان از کیفیت آموزشی سخن گفت و معلم خوب میتواند در هر شرایطی نسل توانمندی تربیت کند و نقش او در اسناد بالادستی و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز به روشنی تبیین شده است.
وی با اشاره به لزوم ارتقای صلاحیت حرفهای معلمان مدارس غیردولتی اذعان کرد: بر اساس مصوبه جدید، معلمان این مدارس باید 360 ساعت آموزشهای تخصصی را طی کنند تا کارت صلاحیت حرفهای دریافت کنند و این اقدام گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی خواهد بود.
محمودزاده عنوان داشت: نوع سوم برنامههای سازمان، همکاری مشترک با سایر معاونتهاست و بهعنوان نمونه، معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی و معاون تربیت بدنی در برابر عملکرد مدارس غیردولتی نیز مسئولیت مستقیم دارند و در صورت بروز کوتاهی یا تخلف، موضوع در شورای نظارت استان بررسی و برخورد قانونی انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما برخورد سلبی با مدارس نیست، بلکه ابتدا آموزش، آگاهیبخشی و حمایت را در اولویت قرار دادهایم تا با همکاری و همراهی مؤسسان و مدیران، مسیر ارتقای آموزش و تربیت در مدارس غیردولتی هموار شود.
انتهای پیام/