پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴

فرهنگی

امسال در پروژه مهر، مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی نقش بسیار مؤثری ایفا کردند

امسال در پروژه مهر، مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی نقش بسیار مؤثری ایفا کردند
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: امسال در پروژه مهر، مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی نقش بسیار مؤثری در آماده‌سازی فضاهای آموزشی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و آغاز سال تحصیلی ایفا کردند و این همکاری نشان از همراهی واقعی بخش غیردولتی با اهداف کلان نظام تعلیم‌وتربیت دارد.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: امسال در پروژه مهر، مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی نقش بسیار مؤثری در آماده‌سازی فضاهای آموزشی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و آغاز سال تحصیلی ایفا کردند و این همکاری نشان از همراهی واقعی بخش غیردولتی با اهداف کلان نظام تعلیم‌وتربیت دارد.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مجمع موسسان مدارس غیردولتی استان اصفهان از حضور فعال مؤسسان مدارس غیردولتی استان در اجرای طرح‌های تحولی آموزش‌وپرورش قدردانی کرد و اظهار داشت: امسال در پروژه مهر، مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی نقش بسیار مؤثری در آماده‌سازی فضاهای آموزشی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و آغاز سال تحصیلی ایفا کردند و این همکاری نشان از همراهی واقعی بخش غیردولتی با اهداف کلان نظام تعلیم‌وتربیت دارد.
وی با اشاره به گستره فعالیت مدارس غیردولتی در استان افزود: در حال حاضر بیش از هزار و ششصد و نود مدرسه غیردولتی در استان اصفهان فعال هستند که از این میان، حدود 240 مدرسه در سال جاری راه‌اندازی شده است؛ همچنین بیش از هزار و چهل آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی در استان فعالیت می‌کنند که در مسیر ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان نقش چشمگیری دارند.
نظریان با تأکید بر ضرورت سامان‌دهی دقیق شهریه‌ها، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم سال‌های گذشته تعیین و ابلاغ به‌موقع شهریه‌ها بود که امسال با پیگیری‌های مستمر اداره‌کل و راهنمایی‌های وزارت متبوع، این فرآیند به‌موقع انجام شد و مدیران مدارس توانستند بدون چالش در ثبت‌نام دانش‌آموزان و توزیع کتاب‌های درسی فعالیت کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به جایگاه استان اصفهان در آموزش‌های غیردولتی ابراز داشت: در حال حاضر حدود نوزده درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند؛ افزون بر این، بیش از هفتاد درصد معلمان دوره ابتدایی و متوسطه در طرح‌های توانمندسازی نظیر طرح توانا، اجتماعات یادگیری و برنامه سفر یادگیری شرکت کرده‌اند که این امر موجب ارتقای سطح حرفه‌ای معلمان و تحقق اهداف تربیتی در مدارس شده است.
وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش مجری اصلی سند تحول بنیادین است، گفت: چه در مدارس دولتی و چه در مدارس غیردولتی، ما وظیفه داریم مفاهیم و اهداف سند تحول را به‌درستی در عمل پیاده کنیم؛ محور این سند، تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است؛ دانش‌آموز باید از نگاه تک‌بعدی خارج شود و در همه ابعاد زندگی رشد کند؛ در غیر این صورت، خروجی نظام آموزشی ما در تراز انقلاب و سند تحول نخواهد بود.
نظریان خاطرنشان کرد: دنیا امروز به دنبال پرورش دانش‌آموزان توانمند است نه صرفاً دانشمند و ما باید در کنار آموزش علمی، به مهارت‌های اجتماعی، زیباشناسی، اخلاقی و تربیت دینی دانش‌آموزان نیز توجه جدی داشته باشیم تا نسل آینده کشور با رشد متوازن، مسئولیت‌پذیر و خلاق پرورش یابد.
انتهای پیام/


نظرات شما