پیام سپاهان - مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: امسال در پروژه مهر، مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی نقش بسیار مؤثری در آمادهسازی فضاهای آموزشی، ثبتنام دانشآموزان و آغاز سال تحصیلی ایفا کردند و این همکاری نشان از همراهی واقعی بخش غیردولتی با اهداف کلان نظام تعلیموتربیت دارد.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مجمع موسسان مدارس غیردولتی استان اصفهان از حضور فعال مؤسسان مدارس غیردولتی استان در اجرای طرحهای تحولی آموزشوپرورش قدردانی کرد و اظهار داشت: امسال در پروژه مهر، مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی نقش بسیار مؤثری در آمادهسازی فضاهای آموزشی، ثبتنام دانشآموزان و آغاز سال تحصیلی ایفا کردند و این همکاری نشان از همراهی واقعی بخش غیردولتی با اهداف کلان نظام تعلیموتربیت دارد.
وی با اشاره به گستره فعالیت مدارس غیردولتی در استان افزود: در حال حاضر بیش از هزار و ششصد و نود مدرسه غیردولتی در استان اصفهان فعال هستند که از این میان، حدود 240 مدرسه در سال جاری راهاندازی شده است؛ همچنین بیش از هزار و چهل آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی در استان فعالیت میکنند که در مسیر ارتقای کیفیت یادگیری دانشآموزان نقش چشمگیری دارند.
نظریان با تأکید بر ضرورت ساماندهی دقیق شهریهها، تصریح کرد: یکی از دغدغههای مهم سالهای گذشته تعیین و ابلاغ بهموقع شهریهها بود که امسال با پیگیریهای مستمر ادارهکل و راهنماییهای وزارت متبوع، این فرآیند بهموقع انجام شد و مدیران مدارس توانستند بدون چالش در ثبتنام دانشآموزان و توزیع کتابهای درسی فعالیت کنند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان با اشاره به جایگاه استان اصفهان در آموزشهای غیردولتی ابراز داشت: در حال حاضر حدود نوزده درصد از دانشآموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند؛ افزون بر این، بیش از هفتاد درصد معلمان دوره ابتدایی و متوسطه در طرحهای توانمندسازی نظیر طرح توانا، اجتماعات یادگیری و برنامه سفر یادگیری شرکت کردهاند که این امر موجب ارتقای سطح حرفهای معلمان و تحقق اهداف تربیتی در مدارس شده است.
وی با بیان اینکه آموزشوپرورش مجری اصلی سند تحول بنیادین است، گفت: چه در مدارس دولتی و چه در مدارس غیردولتی، ما وظیفه داریم مفاهیم و اهداف سند تحول را بهدرستی در عمل پیاده کنیم؛ محور این سند، تربیت تمامساحتی دانشآموزان است؛ دانشآموز باید از نگاه تکبعدی خارج شود و در همه ابعاد زندگی رشد کند؛ در غیر این صورت، خروجی نظام آموزشی ما در تراز انقلاب و سند تحول نخواهد بود.
نظریان خاطرنشان کرد: دنیا امروز به دنبال پرورش دانشآموزان توانمند است نه صرفاً دانشمند و ما باید در کنار آموزش علمی، به مهارتهای اجتماعی، زیباشناسی، اخلاقی و تربیت دینی دانشآموزان نیز توجه جدی داشته باشیم تا نسل آینده کشور با رشد متوازن، مسئولیتپذیر و خلاق پرورش یابد.
انتهای پیام/