- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نظام آموزشی هر جامعه رکن اساسی پرورش سرمایه انسانی است و کیفیت آموزش تضمینکننده پیشرفت علمی و تربیتی دانشآموزان محسوب میشود؛ تحقق عدالت آموزشی، یعنی فراهمسازی فرصتهای یادگیری برای همه دانشآموزان، بدون توجه به تفاوتهای جغرافیایی، اجتماعی یا اقتصادی و این همان مسیری است که در چارچوب سند تحول بنیادین با جدیت دنبال میکنیم.
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نظام آموزشی هر جامعه رکن اساسی پرورش سرمایه انسانی است و کیفیت آموزش تضمینکننده پیشرفت علمی و تربیتی دانشآموزان محسوب میشود؛ تحقق عدالت آموزشی، یعنی فراهمسازی فرصتهای یادگیری برای همه دانشآموزان، بدون توجه به تفاوتهای جغرافیایی، اجتماعی یا اقتصادی و این همان مسیری است که در چارچوب سند تحول بنیادین با جدیت دنبال میکنیم.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان، شهر گنبدهای فیروزهای و پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی است و همواره با همراهی نخبگان فرهنگی و علمی خود در مسیر ارتقای آموزش و پرورش کشور پیشقدم بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اهتمام استاندار اصفهان در برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش استان افزود: به دستور استاندار، جلسات شورا بهصورت مستمر و ماهانه تشکیل میشود و این استمرار نقش مهمی در پیگیری مصوبات و تحقق برنامههای آموزش و پرورش ایفا کرده است؛ حضور فعال استاندار و معاونانشان، نشاندهنده جایگاه ویژه آموزش و پرورش در برنامههای توسعهای استان است.
نظریان با تأکید بر اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی تصریح کرد: نظام آموزشی هر جامعه رکن اساسی پرورش سرمایه انسانی است و کیفیت آموزش تضمینکننده پیشرفت علمی و تربیتی دانشآموزان محسوب میشود؛ تحقق عدالت آموزشی، یعنی فراهمسازی فرصتهای یادگیری برای همه دانشآموزان، بدون توجه به تفاوتهای جغرافیایی، اجتماعی یا اقتصادی و این همان مسیری است که در چارچوب سند تحول بنیادین با جدیت دنبال میکنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: کیفیت آموزشی تنها در نتایج آزمونها خلاصه نمیشود، بلکه فرآیند یاددهی–یادگیری، روشهای تدریس، محتوای آموزشی، انگیزه معلمان و فضای یادگیری نیز از مؤلفههای اصلی آن است؛ آموزش و پرورش استان اصفهان با نگاه راهبردی و عدالتمحور تلاش دارد تا در کنار ارتقای سطح علمی دانشآموزان، فرصتهای برابر یادگیری را برای همه فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: تحقق عدالت آموزشی نیازمند همکاری مستمر نهادهای اجرایی، دانشگاهها، خیرین مدرسهساز و خانوادههاست؛ شورای آموزش و پرورش استان به عنوان پل ارتباطی میان این نهادها، زمینهساز تصمیمگیریهای اثربخش در مسیر رشد و تعالی فرزندان این سرزمین است.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...