پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت:در نتایج امتحانات نهایی خردادماه 1403 نشان میدهد استان اصفهان در شاخص برابری آموزشی، کیفیت برگزاری امتحانات و عملکرد تحصیلی دانشآموزان در جمع پنج استان برتر کشور قرار دارد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان در یکصدونودچهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان در خردادماه سال 1403 موفق به کسب رتبه برتر کشوری در شاخص برابری آموزشی شد و همچنان در زمرهی استانهای پیشرو در کیفیت برگزاری امتحانات نهایی قرار دارد.
وی افزود: هرچند نتایج نهایی از سوی وزارت آموزشوپرورش هنوز بهصورت رسمی ابلاغ نشده است، اما آمارها نشان میدهد که جایگاه استان در بین پنج استان نخست کشور تثبیت شده است.
عجبی یکی از برنامههای ویژهی این ادارهکل در سال تحصیلی جاری را پیگیری جدی ارتقای کیفیت برگزاری امتحانات نهایی و هدایت تحصیلی هدفمند دانشآموزان دانست و بیان داشت: با توجه به سیاستهای ابلاغی وزارت آموزشوپرورش، سهم نمرات پایه یازدهم در کنکور سال آینده شش درصد و نمرات پایه دوازدهم چهلدرصد تأثیر قطعی خواهد داشت که این امر ضرورت توجه ویژه به فرایند ارزشیابی مستمر را دوچندان میکند.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان با بیان اینکه شاخص برابری آموزشی یکی از معیارهای کلیدی سنجش کیفیت نظام آموزشی است و هرچه این شاخص عدد کوچکتری داشته باشد، نشاندهندهی یکدستی بیشتر دانشآموزان از نظر سطح آموزشی و در نتیجه کیفیت بالاتر عملکرد مدارس است، ادامه داد: بررسی دادههای پنجسالهی اخیر نشان میدهد مناطق آموزشی استان اصفهان از همبستگی بالایی میان ارتقای کیفیت آموزش و شاخص برابری برخوردارند و شهرستانهایی که میانگین برابری آموزشی پایینتری دارند، معمولاً در نتایج امتحانات نهایی نیز عملکرد مطلوبتری نشان دادهاند.
وی یکی از چالشهای موجود را هدایت نادرست دانشآموزان ضعیف به رشته علوم انسانی دانست که موجب افت میانگین نمرات شاخه نظری در سطح استان میشود و ابراز داشت: باید دانشآموزان با توجه به استعداد، علاقه و توانایی واقعیشان هدایت شوند تا علاوهبر موفقیت تحصیلی، از افت تحصیلی و ترک تحصیل نیز جلوگیری شود.
عجبی تصریح کرد: کیفیت زیرساختها از جمله سیستم صوتی، چاپ اوراق، تهویه و گرمایش در محل برگزاری امتحانات، تأثیر مستقیم بر نتایج دارد و مدیران مدارس موظفاند نسبت به این موضوع حساس باشند.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان بیان کرد: یکی از ابتکارات استان، راهاندازی پایگاههای دائمی مطالعاتی در مدارس است تا دانشآموزان بتوانند در فضایی امن و مناسب برای امتحانات نهایی و کنکور آماده شوند و تاکنون بیش از هفتهزار کلاس و همایش آمادگی کنکور و امتحانات نهایی در سطح مناطق مختلف استان برگزار شده که نشاندهنده اهتمام جدی مدیران و معلمان در ارتقای کیفیت آموزشی است.
وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان بهعنوان ویترین آموزش کشور وظیفه دارد با استفاده از همه ظرفیتهای انسانی، تجهیزاتی و علمی، جایگاه خود را در جمع استانهای برتر حفظ کند و از اینرو، برنامهریزی برای تقویت رشتههای فنی و کاردانش، حمایت از مدارس مناطق کمبرخوردار و تقدیر از معلمان برتر، از مهمترین اولویتهای آموزش متوسطه استان در سال تحصیلی جدید است.
انتهای پیام/