جمعه ۱۱ مهر ۱۴۰۴

فرهنگی

مجلس دانش‌آموزی باید پل ارتباطی میان زیست‌جهان دانش‌آموزان و مسئولان باشد

مجلس دانش‌آموزی باید پل ارتباطی میان زیست‌جهان دانش‌آموزان و مسئولان باشد
پیام سپاهان - قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاوت زیست‌جهان دانش‌آموزان با مسئولان ایجاب می‌کند که نمایندگان دانش‌آموزی به‌عنوان پل ارتباطی عمل کرده و واقعیت‌های مدرسه و دغدغه‌های همسالان خود را شفاف و مؤثر به بدنه مدیریتی کشور منتقل کنند.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاوت زیست‌جهان دانش‌آموزان با مسئولان ایجاب می‌کند که نمایندگان دانش‌آموزی به‌عنوان پل ارتباطی عمل کرده و واقعیت‌های مدرسه و دغدغه‌های همسالان خود را شفاف و مؤثر به بدنه مدیریتی کشور منتقل کنند.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، علی فلاحتکار، رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور در اولین نشست قطبی کمیسیون تخصصی دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، با قدردانی از میزبانی و حمایت‌های اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان و سازمان دانش‌آموزی این استان، بر جایگاه ویژه مجلس دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید کرد و اظهار داشت: مجلس دانش‌آموزی یک رکن واقعی دانش‌آموزی در آموزش‌وپرورش است و شاید بتوان گفت تنها نهادی است که امکان مشارکت جمعی دانش‌آموزان را در سطح ملی فراهم می‌کند؛ اعضای این مجلس، نمایندگان منتخب هفده میلیون دانش‌آموز کشور هستند و باید بدانند در چه جایگاهی قرار گرفته و چه مأموریتی بر عهده دارند.
وی خطاب به نمایندگان دانش‌آموزی افزود: این مسئولیت فرصتی است برای خدمت، یادگیری و تمرین مسئولیت‌پذیری؛ شما باید مراقب باشید که این فرصت را به بهترین شکل ممکن برای رشد شخصی و خدمت به هم‌سالان خود به کار بگیرید.
فلاحتکار با اشاره به ضرورت تدوین نظام مسائل دانش‌آموزی گفت: آنچه وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه افتتاحیه بر آن تأکید داشت، استخراج و احصای دقیق مسائل دانش‌آموزان است تا این دغدغه‌ها به‌صورت نظام‌مند و اولویت‌بندی‌شده به مسئولان منتقل شود؛ تفاوت زیست‌جهان دانش‌آموزان با مسئولان ایجاب می‌کند که نمایندگان دانش‌آموزی به‌عنوان پل ارتباطی عمل کرده و واقعیت‌های مدرسه و دغدغه‌های همسالان خود را شفاف و مؤثر به بدنه مدیریتی کشور منتقل کنند.
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران ادب را اصلی‌ترین ویژگی یک نماینده دانست و تصریح کرد: نماینده مجلس دانش‌آموزی باید ضمن پیگیری جدی مطالبات دانش‌آموزان، در کمال احترام و تکریم با مسئولان گفت‌وگو کند و با استفاده از هنر بیان مؤثر، نقد و نظر خود را منتقل نماید.
وی چهار رسالت اساسی نمایندگان دانش‌آموزی را چنین برشمرد: نمایندگی واقعی دانش‌آموزان، احصای نظام مسائل، گفت‌وگوی مؤدبانه و مؤثر با مسئولان و سازماندهی رأی‌دهندگان برای حل مسائل واقعی؛ امروز نیازمند نمایندگانی هستیم که بتوانند از سطح مدرسه تا سطح ملی اثرگذار باشند و نقشی فعال در پیشرفت کشور ایفا کنند.
فلاحتکار همچنین جایگاه مجلس دانش‌آموزی را در تحولات ملی و بین‌المللی مهم توصیف کرد و ابراز داشت: در شرایطی که کشور با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی روبه‌روست، نمایندگان دانش‌آموزی باید درک درستی از مسائل منطقه‌ای، ملی و جهانی داشته باشند و بدانند جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی چه جایگاهی دارد؛ امروز سهم شما در پازل پیشرفت کشور، امیدآفرینی، ایجاد روحیه مقاومت و کمک به حل مسائل جامعه دانش‌آموزی است.
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران خطاب به نمایندگان دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: شما داروسازان نوجوان هستید که باید زبان ویژه نوجوانان را برای بیان حقیقت خلق کنید، جریان اجتماعی مؤثر بسازید و در همه عرصه‌ها سهم واقعی خود را در مسیر اعتلای ایران ایفا نمایید.
انتهای پیام/


نظرات شما