جمعه ۱۱ مهر ۱۴۰۴

علمی

داستان بازی Bully با الهام از کودکی پرماجرای هم‌بنیان‌گذار راک‌استار نوشته شده است

داستان بازی Bully با الهام از کودکی پرماجرای هم‌بنیان‌گذار راک‌استار نوشته شده است
پیام سپاهان - گیم فا / یکی از توسعه‌دهندگان سابق شرکت راک‌استار در مصاحبه‌ای جدید فاش کرد که بخش بزرگی از داستان بازی کالت کلاسیک Bully مستقیما از تجربیات دوران کودکی دن ...
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - گیم فا / یکی از توسعه‌دهندگان سابق شرکت راک‌استار در مصاحبه‌ای جدید فاش کرد که بخش بزرگی از داستان بازی کالت کلاسیک Bully مستقیما از تجربیات دوران کودکی دن هاوزر، هم‌بنیان‌گذار این شرکت، الهام گرفته شده است. این گفته‌ها، پس از سال‌ها، نگاهی تازه به فرآیند خلاقانه و منبع الهام یکی از منحصربه‌فردترین بازی‌های جهان-باز ارائه می‌دهد.
یک توسعه‌دهنده سابق شرکت راک‌استار که در تیم ساخت بازی محبوب Bully حضور داشته، جزئیات جدیدی از روند شکل‌گیری داستان این اثر به یاد ماندنی را به اشتراک گذاشته است. به گفته او، ماجراهای جیمی هاپکینز در مدرسه شبانه‌روزی بولورث ریشه در خاطرات واقعی دوران کودکی دن هاوزر، نویسنده و هم‌بنیان‌گذار وقت راک‌استار، داشته است.
بازار
اندرو وود، که به عنوان طراح هنری محیط در پروژه Bully فعالیت می‌کرد، در گفتگو با مجله رترو گیمر توضیح داد:
ما می‌دانستیم که بسیاری از این تجربیات واقعا از دوران کودکی خود دن هاوزر نشأت می‌گرفت.
او افزود:
او در واقع تجربیات شخصی‌اش را در داستان بازتاب می‌داد، اما این موضوع برای همه ما ملموس بود؛ همه ما دوران مدرسه، گروه‌های اجتماعی و کلیشه‌های آن را تجربه کرده‌ایم. این داستان به نوعی خاطرات کودکی همه ما را زنده می‌کرد.
بازی Bully که در سال 2006 منتشر شد، به عنوان یک اثر کالت کلاسیک شناخته می‌شود. این بازی فرمول موفق سری Grand Theft Auto را در مقیاسی کوچکتر و در محیط یک مدرسه شبانه‌روزی پیاده‌سازی کرد. اگرچه این بازی به موفقیت تجاری عظیم سری GTA دست نیافت، اما به دلیل فضای منحصربه‌فرد و داستان جذابش، همواره مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و تا به امروز طرفداران وفاداری دارد.
با وجود درخواست‌های مکرر طرفداران برای ساخت دنباله یا ریمیک Bully، شرکت راک‌استار در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی پروژه عظیم Grand Theft Auto 6 معطوف کرده و هیچ برنامه رسمی برای این مجموعه اعلام نکرده است.
دن هاوزر نیز که در سال 2020 از راک‌استار جدا شد، اخیرا در مصاحبه‌ای دلیل ساخته نشدن دنباله این بازی را محدودیت در توان اجرایی و منابع عنوان کرد و گفت که این شرکت در آن زمان ظرفیت لازم برای کار همزمان روی پروژه‌های متعدد بزرگ را نداشته است.


نظرات شما