- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۴
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: راهبران آموزشی نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت یاددهی–یادگیری، حمایت از معلمان مدارس چندپایه مناطق دورافتاده و کمبرخوردار و پیادهسازی برنامههای تحولی آموزش ابتدایی دارند و انتخاب شایستهترین افراد برای این مسئولیت، موجب بهبود مدیریت آموزشی و ایجاد فرصتهای برابر یادگیری برای دانشآموزان در نقاط مختلف استان خواهد شد.
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: راهبران آموزشی نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت یاددهی–یادگیری، حمایت از معلمان مدارس چندپایه مناطق دورافتاده و کمبرخوردار و پیادهسازی برنامههای تحولی آموزش ابتدایی دارند و انتخاب شایستهترین افراد برای این مسئولیت، موجب بهبود مدیریت آموزشی و ایجاد فرصتهای برابر یادگیری برای دانشآموزان در نقاط مختلف استان خواهد شد.
به گزارش ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی این ادارهکل در آزمون انتخاب و انتصاب راهبران آموزشی مدارس چندپایه که با حضور داوطلبانی از مناطق مختلف استان در دبیرستان بهشت آیین برگزار شد، اظهار داشت: این آزمون با هدف شناسایی و گزینش نیروهای توانمند برای هدایت، پشتیبانی و ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس چندپایه برگزار شد.
وی افزود: راهبران آموزشی نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت یاددهی–یادگیری، حمایت از معلمان مدارس چندپایه مناطق دورافتاده و کمبرخوردار و پیادهسازی برنامههای تحولی آموزش ابتدایی دارند و انتخاب شایستهترین افراد برای این مسئولیت، موجب بهبود مدیریت آموزشی و ایجاد فرصتهای برابر یادگیری برای دانشآموزان در نقاط مختلف استان خواهد شد.
هارونی در ادامه به شرح وظایف راهبران آموزشی پرداخت و گفت: از جمله وظایف مهم راهبران آموزشی میتوان به بازدید از کلاسهای درس و نظارت بر آموزش معلمان، شناخت و تشویق خلاقیتهای همکاران، شناسایی مشکلات و تنگناهای آموزشی و تلاش برای رفع آنها، تشکیل کارگاههای آموزشی و آموزشهای ضمن خدمت با همکاری کارشناسان آموزشی و گروههای درسی اشاره کرد.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این مطلب که راهبران آموزشی علاوه بر تدوین و سازماندهی برنامههای آموزشی، در تأمین منابع، اقدامات انضباطی، ارزیابی معلمان و کارکنان و ارتباط با والدین نیز نقش فعال دارند، ادامه داد: راهبران آموزشی اطمینان میدهند که اهداف آموزشی سیستم آموزشوپرورش از طریق برنامهریزی تحصیلی، تمرکز بر محتوای آموزشی و ارزشیابی کلی برنامههای درسی محقق شود و در بهبود تدریس، ارتقای روابط انسانی، رهبری حرفهای و اصلاح فرایندهای یاددهی و یادگیری نیز نقشی مؤثر ایفا میکنند.
وی خاطرنشان کرد: بهطور کلی، راهبران آموزشی بهعنوان ناظر و راهنمای آموزشی، مسائل و مشکلات آموزشی معلمان را حلوفصل کرده، فرایند تدریس و یادگیری را بهبود میبخشند و کیفیت عملکرد معلمان و در نتیجه دانشآموزان را ارتقا میدهند؛ لذا بکارگیری آنان در ادارات یا استفاده از آنها برای انجام امور اداری مجاز نیست و تمرکز آنان صرفاً باید بر هدایت و ارتقای فعالیتهای آموزشی باشد.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...