پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۴

فرهنگی

کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی اصفهان حاصل برنامه‌ریزی برای ارتقای بهره‌وری دستگاه تعلیم و تربیت است

کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی اصفهان حاصل برنامه‌ریزی برای ارتقای بهره‌وری دستگاه تعلیم و تربیت است
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره شهید رجایی موفق شد رتبه برتر را در میان دستگاه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی کسب کند که این موفقیت، حاصل کار تیمی و تلاش همه همکاران در سراسر استان است؛ این دستاورد بزرگ به‌سادگی به دست نیامده و نتیجه اهتمام ویژه مدیران و کارکنان در حوزه تعلیم و تربیت است؛ بنابراین لازم است این موفقیت به‌درستی تبیین و در جلسات مختلف به مدیران مدارس و دیگر دستگاه‌ها منتقل شود تا جایگاه آموزش و پرورش استان بیش از پیش نمایان گردد.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره شهید رجایی موفق شد رتبه برتر را در میان دستگاه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی کسب کند که این موفقیت، حاصل کار تیمی و تلاش همه همکاران در سراسر استان است؛ این دستاورد بزرگ به‌سادگی به دست نیامده و نتیجه اهتمام ویژه مدیران و کارکنان در حوزه تعلیم و تربیت است؛ بنابراین لازم است این موفقیت به‌درستی تبیین و در جلسات مختلف به مدیران مدارس و دیگر دستگاه‌ها منتقل شود تا جایگاه آموزش و پرورش استان بیش از پیش نمایان گردد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و ضرورت هم‌اندیشی برای رفع مسائل مدارس، گردهمایی رؤسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان برگزار شده و بستری است تا نیازهای روز نظام تعلیم و تربیت به‌صورت دقیق بررسی و تحلیل شود.
وی با بیان اینکه تلاش همه کارکنان آموزش و پرورش استان در این روزها معطوف به یک بازگشایی مطلوب است، اضافه کرد: مدیریت موفق، نیازمند نگاه هوشمندانه است؛ در غیر این صورت کارها سخت و طاقت‌فرسا خواهد شد.
نظریان بیان داشت: یکی از اصول راهبردی مدیریت، اصل 80-20 است که بر تمرکز بر 20 درصد عوامل کلیدی برای دستیابی به 80 درصد نتایج تأکید می‌کند؛ این اصل می‌تواند از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کرده و کارایی سیستم‌های آموزشی و اداری را افزایش دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با ذکر نمونه‌هایی از کاربرد این اصل در کلاس‌های درس و ادارات عنوان کرد: اگر معلم یا مدیر مدرسه تمرکز خود را بر عوامل کلیدی مانند روش تدریس، بازخورد مؤثر یا استفاده از ظرفیت‌های موجود مدرسه بگذارد، می‌تواند بخش عمده‌ای از یادگیری و پیشرفت دانش‌آموزان را محقق کند.
وی تصریح کرد: این نگاه مدیریتی تنها محدود به ادارات نیست؛ بلکه در مدارس، کلاس‌ها و حتی زندگی شخصی نیز کارآمد است و می‌تواند بازدهی را به شکل چشمگیری افزایش دهد.
نظریان ابراز کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره شهید رجایی موفق شد رتبه برتر را در میان دستگاه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی کسب کند که این موفقیت، حاصل کار تیمی و تلاش همه همکاران در سراسر استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: این دستاورد بزرگ به‌سادگی به دست نیامده و نتیجه اهتمام ویژه مدیران و کارکنان در حوزه تعلیم و تربیت است؛ بنابراین لازم است این موفقیت به‌درستی تبیین و در جلسات مختلف به مدیران مدارس و دیگر دستگاه‌ها منتقل شود تا جایگاه آموزش و پرورش استان بیش از پیش نمایان گردد.
وی خاطرنشان کرد: این موفقیت نباید به یک نقطه ایستایی تبدیل شود، بلکه باید زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های عمومی و اختصاصی در سال‌های آینده باشد و تلاش‌ها برای حفظ و ارتقای این جایگاه تداوم پیدا کند.
انتهای پیام/


نظرات شما