پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۴

فرهنگی

چینش کلاس‌های درس مقطع متوسطه از ابتدای مهر ماه تعاملی می‌شود

چینش کلاس‌های درس مقطع متوسطه از ابتدای مهر ماه تعاملی می‌شود
پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: چینش مناسب کلاس‌های درس و تغییر رویکرد از کلاس‌های یک‌سویه به کلاس‌های تعاملی، علاوه بر ایجاد فضای فعال و پویا، انگیزه و مشارکت دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد و معلمان را نیز در مسیر ارتقای کیفیت یادگیری یاری می‌کند؛ در واقع، با جایگزین‌کردن روش‌های مشارکتی به‌جای شیوه‌های سنتی، می‌توان شاهد ارتقای سطح علمی و پرورش مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان بود که چینش کلاس های درس مقطع متوسطه از اول مهر به صورت تعاملی باشد.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: چینش مناسب کلاس‌های درس و تغییر رویکرد از کلاس‌های یک‌سویه به کلاس‌های تعاملی، علاوه بر ایجاد فضای فعال و پویا، انگیزه و مشارکت دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد و معلمان را نیز در مسیر ارتقای کیفیت یادگیری یاری می‌کند؛ در واقع، با جایگزین‌کردن روش‌های مشارکتی به‌جای شیوه‌های سنتی، می‌توان شاهد ارتقای سطح علمی و پرورش مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان بود که چینش کلاس های درس مقطع متوسطه از اول مهر به صورت تعاملی باشد.

به گزارش ادارهٔ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه این اداره‌کل، در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش نواحی و مناطق استان با اشاره به اهمیت ساماندهی و چینش کلاس‌های درس در آستانه سال تحصیلی جدید، بر ضرورت تعامل، مدیریت ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از منابع انسانی و فضاهای آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: تجربه نشان داده است که هرگونه تغییر یا جابه‌جایی در رشته‌ها و ظرفیت‌های مدارس باید با دقت، انعطاف و آینده‌نگری همراه باشد؛ چینش صحیح کلاس‌ها نه تنها بر آرامش آغاز سال تحصیلی اثرگذار است، بلکه می‌تواند عدالت آموزشی را نیز تضمین کند. 
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روزها، ثبت‌نام پایه دهم و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است که باید با دقت و نظارت کامل انجام گیرد تا از بروز مشکلات در طول سال جلوگیری شود.
عجبی با تأکید بر ضرورت تعاملی‌کردن کلاس‌ها گفت: چینش مناسب کلاس‌های درس و تغییر رویکرد از کلاس‌های یک‌سویه به کلاس‌های تعاملی، علاوه بر ایجاد فضای فعال و پویا، انگیزه و مشارکت دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد و معلمان را نیز در مسیر ارتقای کیفیت یادگیری یاری می‌کند؛ در واقع، با جایگزین‌کردن روش‌های مشارکتی به‌جای شیوه‌های سنتی، می‌توان شاهد ارتقای سطح علمی و پرورش مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان بود که چینش کلاس های درس مقطع متوسطه از اول مهر به صورت تعاملی باشد.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هنرستان‌ها ظرفیت مهمی در توسعه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دارند، گفت: در سال جاری ظرفیت‌های هنرستان‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده است که هم پاسخگوی نیاز مناطق مهاجرپذیر باشد و هم مانع از تراکم غیرمنطقی در برخی رشته‌ها شود؛ در این زمینه انتظار داریم مدیران مدارس از هرگونه تغییر شتاب‌زده در ترکیب رشته‌ها خودداری کنند و بر اساس سیاست‌های کلان وزارت آموزش‌وپرورش و مصوبات استانی عمل نمایند.
وی به اهمیت برگزاری جلسات هم‌اندیشی معاونان آموزشی مناطق اشاره کرد و اذعان داشت: تعامل نزدیک میان مدیران، معاونان و دبیران نقش بسزایی در ارتقای کیفیت آموزشی دارد؛ نمونه بارز این تعامل، برگزاری نخستین جلسه دبیرخانه کشوری درس فیزیک در استان بود که به هم‌افزایی دبیران و تقویت میانگین نمرات نهایی این درس کمک خواهد کرد.
عجبی با قدردانی از تلاش مدیران و همکاران آموزشی در سطح استان، خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شاخص‌های یادگیری نیازمند حمایت، پیگیری و همفکری جمعی است؛ امیدوارم با همت شما سال تحصیلی جدید را با آرامش، برنامه‌ریزی دقیق و موفقیت آغاز کنیم.
انتهای پیام/


نظرات شما