- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۴
پیام سپاهان - سرپرست ادارۀ دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدرسه تراز در سند تحول بنیادین مدرسهای است که فعالیتهای خود را در چارچوب ساحتهای ششگانه تعریف کرده و به تربیت همهجانبه دانشآموزان میپردازد؛ برنامه «کلاس شهر» نیز با تأکید بر سبک زندگی و آداب شهروندی طراحی شده تا دانشآموزان به عنوان شهروندانی مسئول، مشارکتجو و آشنا با قوانین و مقررات پرورش یابند.
پیام سپاهان - سرپرست ادارۀ دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدرسه تراز در سند تحول بنیادین مدرسهای است که فعالیتهای خود را در چارچوب ساحتهای ششگانه تعریف کرده و به تربیت همهجانبه دانشآموزان میپردازد؛ برنامه «کلاس شهر» نیز با تأکید بر سبک زندگی و آداب شهروندی طراحی شده تا دانشآموزان به عنوان شهروندانی مسئول، مشارکتجو و آشنا با قوانین و مقررات پرورش یابند.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، همایش «کلاس شهر و مدرسه تراز» با همکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، در جمع مدیران منتخب مدارس نواحی ششگانه شهر اصفهان برگزار شد.
خسرو دهاقین، سرپرست ادارۀ دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این همایش ضمن قدردانی از تلاشهای مدیران مدارس در آمادهسازی فضاهای آموزشی در پروژه مهر، از حمایتهای اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان نیز تشکر کرد و اظهار داشت: مدرسه تراز در سند تحول بنیادین مدرسهای است که فعالیتهای خود را در چارچوب ساحتهای ششگانه تعریف کرده و به تربیت همهجانبه دانشآموزان میپردازد؛ برنامه «کلاس شهر» نیز با تأکید بر سبک زندگی و آداب شهروندی طراحی شده تا دانشآموزان به عنوان شهروندانی مسئول، مشارکتجو و آشنا با قوانین و مقررات پرورش یابند.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید زمینهساز تربیت شهروندانی باشد که هنجارها و ارزشهای اخلاقی، بهداشت فردی و اجتماعی و احترام به محیط زیست را رعایت کنند؛ اجرای این برنامه نیازمند تابلو یا شعارهای رسمی نیست، بلکه باید در دل فعالیتهای آموزشی و تربیتی معلمان گنجانده شود.
دهاقین با اشاره به اهمیت مهارتآموزی در دوره ابتدایی گفت: ما باید در کنار دانش، مهارت را نیز به دانشآموزان بیاموزیم تا دانایی و توانایی در کنار هم شکل بگیرد؛ برنامه «بوم» فرصتی رسمی و نظاممند برای مدارس است تا بخشی از ساعات خود را به آموزش مهارتهای زندگی اجتماعی و حرفهای اختصاص دهند.
سرپرست ادارۀ دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: اجرای برنامههای سبک زندگی و آداب شهروندی، مهارتآموزی و تقویت هویت ایرانیـاسلامی نیازمند اعتقاد، باور قلبی و الگو بودن مدیران و معلمان است، نه صرفاً اعتبار مالی؛ تغییر فرهنگی و ارتقای آداب شهروندی یک فرآیند تدریجی است که نتایج آن در رفتار دانشآموزان و جامعه بروز خواهد کرد.
وی با اشاره به پیوند هویت ملی و اسلامی ابراز داشت: هویت ایرانی با پیشینه چند هزار ساله تمدن و هویت اسلامی با ارزشهای نهادینهشده دو بخش جدانشدنی از شخصیت ماست؛ مدارس باید دانشآموزان را با پیشینه تاریخی، فرهنگ و زبان کشور و احترام به اقوام و ادیان آشنا کنند تا بتوانند در جامعه و فضای مجازی هویت خود را حفظ و معرفی کنند.
دهاقین خواستار آن شد که مدیران مدارس موضوع «مدرسه تراز» را در نخستین جلسات شورای معلمان و انجمنهای مدرسه مطرح کرده و سه محور اصلی سبک زندگی و آداب شهروندی، مهارتآموزی و تقویت هویت ایرانیـاسلامی را در برنامههای سالانه خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: باور به این اهداف نخستین گام در اجرای موفق آنهاست و اداره کل آموزش و پرورش نیز پشتیبان مدیران و معلمان در این مسیر خواهد بود.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...