- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۴
پیام سپاهان - مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: شوراهای آموزش و پرورش باید با رویکرد مسئلهمحوری تشکیل شوند و فراتر از ارائه گزارشهای کلی، به طرح موضوعات جدی و یافتن راهکارهای عملیاتی بپردازند؛ مسائل مهمی همچون آسیبهای اجتماعی دانشآموزان باید در این شوراها مطرح و با مشارکت فرمانداران و دستگاههای اجرایی راهحلهای مؤثر اتخاذ شود.
پیام سپاهان - مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: شوراهای آموزش و پرورش باید با رویکرد مسئلهمحوری تشکیل شوند و فراتر از ارائه گزارشهای کلی، به طرح موضوعات جدی و یافتن راهکارهای عملیاتی بپردازند؛ مسائل مهمی همچون آسیبهای اجتماعی دانشآموزان باید در این شوراها مطرح و با مشارکت فرمانداران و دستگاههای اجرایی راهحلهای مؤثر اتخاذ شود.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزشوپرورش استان در گردهمایی مدیران و روسای آموزشوپرورش نواحی و مناطق اصفهان، ضمن قدردانی از تلاشهای مدیران در آستانه آغاز سال تحصیلی، بر اهمیت اجرای دقیق برنامههای آموزشی و پرورشی با محوریت کیفیت و عدالت آموزشی تأکید کرد و با اشاره به ضرورت ارتقای توانمندیهای حرفهای معلمان، اظهار داشت: یکی از نخستین پرسشها در بازدیدهای تیمهای ارزیابی، موضوع توانمندسازی همکاران است؛ انتظار داریم تمامی گروههای آموزشی اعم از مدیران، معاونان و معلمان دورههای جدید مهارتافزایی، اصلاح روشهای تدریس، بهرهگیری از هوش مصنوعی، سفر یادگیری و طرحهای ملی نظیر ایران دیجیتال را بهطور کامل طی کنند تا کیفیت آموزش در مدارس استان ارتقا یابد.
وی با تأکید بر نقش شوراهای آموزشوپرورش، افزود: شوراها باید با رویکرد مسئلهمحوری تشکیل شوند و فراتر از ارائه گزارشهای کلی، به طرح موضوعات جدی و یافتن راهکارهای عملیاتی بپردازند؛ مسائل مهمی همچون آسیبهای اجتماعی دانشآموزان باید در این شوراها مطرح و با مشارکت فرمانداران و دستگاههای اجرایی راهحلهای مؤثر اتخاذ شود.
نظریان همچنین پیشدبستانی را یکی از دورههای اثرگذار در شکلگیری شخصیت اجتماعی دانشآموزان دانست و تصریح کرد: گرچه شرکت در پیشدبستانی اجباری نیست، اما ضرورتی انکارناپذیر در رشد اجتماعی کودکان است؛ لازم است مدیران و معلمان این موضوع را در جلسات با اولیا تبیین کنند تا خانوادهها اهمیت حضور فرزندانشان در این دوره را بهتر درک کنند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان در ادامه با تأکید بر تعهد مدیران نسبت به مسئولیتهای محوله گفت: همه ما موظفیم تمام توان خود را برای خدمت به مردم و دانشآموزان بهکار بگیریم؛ کوتاهی برخی مناطق در پیگیری ابلاغها و برنامهها پذیرفتنی نیست و لازم است رؤسا و معاونان شهرستانها و نواحی بهطور مستمر عملکرد خود و همکارانشان را رصد و پیگیری کنند.
وی با اشاره به ضرورت مدیریت مشارکتهای مردمی در مدارس، بیان کرد: کمکهای اولیا باید بهصورت متوازن در حوزههای آموزشی، پرورشی، کاهش آسیبهای اجتماعی، تجهیز و زیباسازی مدارس هزینه شود؛ مدیریت این منابع باید شفاف و هدفمند باشد تا به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی بینجامد.
نظریان عدالت آموزشی و بهرهگیری از ظرفیت خیرین را از اولویتهای اصلی دولت چهاردهم برشمرد و ادامه داد: برخی مناطق در جذب خیرین موفق عمل کردهاند؛ حضور خیرین و حمایت آنها سرمایهای ارزشمند برای توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت مدارس است.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان همچنین به موضوع هوشمندسازی مدارس و توسعه انرژیهای نو از جمله نصب پنلهای خورشیدی در مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش باکیفیت امروز مبتنی بر فناوریهای نوین و تعاملی است و باید همه مناطق استان در این مسیر گامهای جدی بردارند؛ بهرهگیری از انرژیهای خورشیدی نیز ضمن صرفهجویی در مصرف انرژی، میتواند منبع درآمدی پایدار برای مدارس باشد.
وی با تأکید بر اهمیت بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: اول مهر باید روزی بهیادماندنی برای دانشآموزان باشد؛ هیچ دانشآموزی نباید بدون کتاب و هیچ کلاسی بدون معلم آغاز شود؛ همچنین تعامل سازنده و عزتمندانه مدیران با نمایندگان مجلس، فرمانداران و سایر دستگاهها موجب تقویت آموزشوپرورش و افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...