چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۴

فرهنگی

ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان اصفهانی با اجرای طرح سفر یادگیری

ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان اصفهانی با اجرای طرح سفر یادگیری
پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: «شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)»، «دوره توانمندسازی مدیران مدارس (مدرسه تراز)» و «طرح سفر یادگیری» سه محور اساسی تحول در آموزش متوسطه استان هستند که با اجرای آنها می‌توان کیفیت آموزش را ارتقا داد.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: «شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)»، «دوره توانمندسازی مدیران مدارس (مدرسه تراز)» و «طرح سفر یادگیری» سه محور اساسی تحول در آموزش متوسطه استان هستند که با اجرای آنها می‌توان کیفیت آموزش را ارتقا داد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در کارگاه آموزشی «سفر یادگیری و آموزش وظیفه‌مدار»، با ابراز خرسندی از حضور فرهنگیان از نقاط مختلف استان، اظهار داشت: سرمایه‌های فرهنگی و ادبی ایران، گنجینه‌ای بی‌بدیل برای تعالی جامعه است و ارتباط با این ذخایر تاریخی و معنوی، روح تازه‌ای به فرآیند آموزش می‌بخشد.
وی با اشاره به اهمیت خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های آموزشی، افزود: معلمان باید از انجام فعالیت‌های تکراری بپرهیزند تا علاوه بر پویایی ذهنی خود، انگیزه و شادابی را در دانش‌آموزان نیز تقویت کنند و باید توجه داشت که بازنگری مداوم روش‌های تدریس، لازمه تربیت نسل جدید دانش‌آموزان است.
عجبی با معرفی سه طرح تحولی آموزش متوسطه، اضافه کرد: «شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)»، «دوره توانمندسازی مدیران مدارس (مدرسه تراز)» و «طرح سفر یادگیری» سه محور اساسی تحول در آموزش متوسطه استان هستند که با اجرای آنها می‌توان کیفیت آموزش را ارتقا داد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: طرح شمیم با هدف ایجاد شبکه‌ای از معلمان هم‌رشته، بستر تبادل تجربیات و رفع چالش‌های درسی را فراهم می‌کند تا معلمان بتوانند در یک فضای هم‌افزایی، مشکلات آموزشی را حل کنند.
وی با تأکید بر اینکه مدرسه باید شاخص‌های مدیریتی مشخصی داشته باشد، عنوان کرد: «مدرسه تراز» معیارهای دقیقی را برای ارزیابی عملکرد مدیران مدارس فراهم می‌کند تا ضمن شفاف‌سازی مسئولیت‌ها، ارتقای کیفیت مدارس در سطح استان محقق شود.
عجبی با اشاره به اهمیت اجرای طرح «سفر یادگیری» گفت: این طرح با تمرکز بر روش‌های نوین تدریس، سنجش و فناوری، فرصتی برای ارتقای مهارت‌های آموزشی معلمان ایجاد می‌کند و از آنها انتظار می‌رود نتایج این دوره‌ها را در مناطق خود به‌طور کامل بازتاب دهند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با یادآوری لزوم آمادگی معلمان برای آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: معلمان باید شناختی دقیق از ویژگی‌های دانش‌آموزان نسل آلفا داشته باشند و با ایجاد محیطی جذاب و تعاملی، علاقه‌مندی به یادگیری را در آنان تقویت کنند.
وی تصریح کرد: بهبود کیفیت آموزش، فرآیندی تدریجی است که با گام‌های کوچک اما مستمر محقق می‌شود؛ اگر هر معلم روزانه تنها یک درصد در عملکرد خود پیشرفت کند، در پایان سال تحصیلی شاهد رشد قابل توجهی خواهیم بود.
عجبی با بیان اینکه حفظ انگیزه درونی شرط موفقیت در هر برنامه تحولی است، ابراز کرد: باور به اثرگذاری نقش معلم، راه را برای اجرای موفق طرح‌های تحولی در آموزش و پرورش هموار می‌کند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با قدردانی از تلاش مدیران، معاونان، سرگروه‌های آموزشی و معلمان سراسر استان در برگزاری این برنامه، خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها با هدف هم‌افزایی دانش و تجربه برگزار می‌شوند و انتظار می‌رود به اجرای موثرتر برنامه‌های تحولی در استان بینجامند.
انتهای پیام/


نظرات شما