چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۴

فرهنگی

دانش‌آموزان سمپاد باید پیشگام انتقال دانش و تجربه به سایر همسالان باشند

دانش‌آموزان سمپاد باید پیشگام انتقال دانش و تجربه به سایر همسالان باشند
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد باید در انتقال دانش و تجربه خود به سایر همسالان و دانش‌آموزان مدارس دیگر پیشگام باشند؛ برنامه‌هایی مانند «همیار سمپاد» نمونه‌ای ارزشمند برای گسترش فرهنگ علمی و انگیزه‌بخشی در سطح جامعه است.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد باید در انتقال دانش و تجربه خود به سایر همسالان و دانش‌آموزان مدارس دیگر پیشگام باشند؛ برنامه‌هایی مانند «همیار سمپاد» نمونه‌ای ارزشمند برای گسترش فرهنگ علمی و انگیزه‌بخشی در سطح جامعه است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان ضمن قدردانی از حضور مدیران، دانش‌آموزان سمپاد و پیشکسوتان این حوزه، بر اهمیت نقش مدارس استعدادهای درخشان در تربیت نخبگان کشور تأکید کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد از ظرفیت‌های علمی و تحلیلی ویژه‌ای برخوردارند و باید فضایی فراهم شود که بتوانند استعدادهای خود را به بهترین نحو شکوفا کنند.
وی با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در اردیبهشت‌ماه، افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مدارس استعدادهای درخشان و حمایت ویژه از دانش‌آموزان مستعد، مسئولیت مدیران و راهبران آموزشی را دوچندان می‌کند تا متناسب با ظرفیت‌های این دانش‌آموزان برای رشد علمی و تربیتی آنان فراهم کنند.
نظریان با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان نیازمند برنامه‌ریزی متناسب با ویژگی‌های مخاطبان خاص خود هستند، بیان داشت: کارکرد آموزشی این مدارس همواره مورد توجه بوده است؛ اما لازم است در کنار ارتقای علمی، به ابعاد تربیتی دانش‌آموزان نیز توجه ویژه‌ای شود تا زمینه رشد تمام‌ساختی این دانش‌آموزان فراهم آید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شش ساحت تربیتی برای رشد متوازن دانش‌آموزان تعریف شده است که یکی از آنها بُعد علمی و فناورانه است، اما پنج ساحت دیگر نیز که به تربیت اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و هویتی دانش‌آموزان مرتبط می‌شود، باید در مدارس سمپاد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با طرح چند پرسش کلیدی از مدیران مدارس سمپاد، عنوان کرد: باید بررسی کنیم که در طول دوران تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس، تا چه حد در شکوفایی استعدادها موفق بوده‌ایم؟ چه میزان مهارت‌های اجتماعی، حل مسئله، مسئولیت‌پذیری و اعتمادبه‌نفس در آنها ارتقا یافته است؟ و تا چه اندازه توانسته‌ایم حس تعلق به هویت ملی و اسلامی را در آنان تقویت کنیم تا دانش‌آموزان سمپاد در کنار استعداد علمی، به ایرانی بودن و خدمت به کشور خود افتخار کنند.
نظریان با تأکید بر نقش مدارس سمپاد در ارتقای سطح علمی استان و کشور، گفت: دانش‌آموزان این مدارس باید در انتقال دانش و تجربه خود به سایر همسالان و دانش‌آموزان مدارس دیگر پیشگام باشند؛ برنامه‌هایی مانند «همیار سمپاد» نمونه‌ای ارزشمند برای گسترش فرهنگ علمی و انگیزه‌بخشی در سطح جامعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ضرورت آماده‌سازی مدیران برای سال تحصیلی جدید، بیان داشت: آغاز سال جدید نیازمند آمادگی مضاعف مدیران مدارس است؛ حساسیت این مقطع ایجاب می‌کند که مدیران مدارس سمپاد با جدیت بیشتری در راستای اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف گام بردارند.
وی در پایان با قدردانی از تلاش تمامی مدیران، پیشکسوتان حوزه سمپاد و مسئولان ستادی، خاطرنشان کرد: با همت مدیران مدارس و حمایت‌های ستادی، می‌توانیم بستر رشد علمی و تربیتی دانش‌آموزان را بیش از پیش فراهم کنیم و شاهد دستاوردهای ارزشمند این مدارس در سطح استان و کشور باشیم.
انتهای پیام/


نظرات شما