جمعه ۲ آبان ۱۴۰۴

اقتصادی

آیفون ۱۹ احتمالا هرگز رونمایی نخواهد شد

آیفون ۱۹ احتمالا هرگز رونمایی نخواهد شد
پیام سپاهان - زومیت / اپل احتمالاً هرگز قرار نیست آیفون ۱۹ را رونمایی کند. برنامه‌ی این غول تکنولوژی برای آینده چیست؟ به گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، نسل جدید آیفون که پاییز ...
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - زومیت / اپل احتمالاً هرگز قرار نیست آیفون 19 را رونمایی کند. برنامه‌ی این غول تکنولوژی برای آینده چیست؟
به گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، نسل جدید آیفون که پاییز 2027 معرفی می‌شود، با نام آیفون 20 روانه‌ی بازار خواهد شد و اپل از عدد 19 عبور می‌کند.
بازار
هو مو‌یول، پژوهشگر ارشد Omdia، در کنفرانسی در سئول، ضمن تأیید گزارش‌های قبلی گفت اپل می‌خواهد زمان معرفی مدل استاندارد آیفون را به نیمه‌ی نخست سال منتقل کند و جزئیات بیشتری از برنامه‌ی شرکت تا پایان 2027 ارائه داد.
بر اساس این گزارش، در نیمه‌ی اول سال 2027 دو مدل آیفون 18e و آیفون 18 معرفی می‌شوند و در نیمه‌ی دوم سال، آیفون ایر نسل جدید، آیفون 20 پرو، آیفون 20 پرو مکس و آیفون تاشدنی نسل دوم رونمایی خواهند شد.
چنین تغییری می‌تواند نشانه‌ای از تلاش گسترده‌تر اپل برای بازطراحی نظام نام‌گذاری آیفون و احیای برندش در آستانه‌ی بیستمین سالگرد معرفی آیفون است.
منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین می‌گویند اپل تصمیم دارد از عدد 19 صرف‌نظر کند؛ همان‌طور که در دهمین سالگرد آیفون در سال 2017 از نام آیفون 9 عبور کرد و مستقیماً آیفون X را در کنار مدل‌های آیفون 8 و 8 پلاس معرفی کرد.
به گفته‌ی Omdia، از سال آینده اپل عرضه‌ی مدل استاندارد را به نیمه‌ی نخست سال منتقل می‌کند تا در کنار نسخه‌ی اقتصادی‌تر e عرضه شود. این تغییر می‌تواند باعث کاهش تقاضا در کوتاه‌مدت شود؛ به‌طوری‌که اپل در سال 2026 آیفون 18 را معرفی نخواهد کرد و سفارش نمایشگرها را حدود 20 میلیون واحد کاهش می‌دهد. در بلندمدت اما انتظار می‌رود فروش مدل‌های تاشدنی این کاهش را جبران کند.
در گزارشی جداگانه گفته می‌شود که اپل به برخی تأمین‌کنندگان اطلاع داده که آیفون 18 بخشی از محصولات جدید پاییز 2026 نخواهد بود و در نیمه‌ی دوم آن سال فقط مدل‌های رده‌بالا معرفی می‌شوند.
پیش‌تر نشریه‌ی The Information و مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر زنجیره‌ی تأمین، اعلام کرده بودند اپل می‌خواهد به چرخه‌ی دو نوبت عرضه در سال روی آورد تا فروش آیفون را در طول سال تثبیت کند. این تغییر به اپل اجازه می‌دهد از تمرکز بیش‌ازحد فروش در سه‌ماهه‌ی پایانی سال فاصله بگیرد و بازار نیمه‌ی نخست سال را نیز فعال‌تر کند.


نظرات شما