چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴

فرهنگی

راه‌اندازی ۲۰ هنرستان غیردولتی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۵ / بیش از ۲۰۰ مدرسه به مدارس غیردولتی افزوده شد

راه‌اندازی ۲۰ هنرستان غیردولتی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۵ / بیش از ۲۰۰ مدرسه به مدارس غیردولتی افزوده شد
پیام سپاهان - رئیس ادارۀ مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۵، بیست هنرستان جدید در مجموعه مدارس غیردولتی استان راه‌اندازی شده است.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس ادارۀ مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی 1404–1405، بیست هنرستان جدید در مجموعه مدارس غیردولتی استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، مهدی جمالی، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس و مراکز غیردولتی این اداره‌کل، از توسعه کیفی و متوازن رشته‌های تحصیلی در مدارس غیردولتی استان خبر داد و اظهار داشت: در سال تحصیلی 1404–1405، بیست هنرستان جدید در مجموعه مدارس غیردولتی استان راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به رشد کمی و کیفی مدارس غیردولتی افزود: در راستای سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، بیش از 200 مدرسه غیردولتی جدید در سال تحصیلی جاری به جمع مدارس استان افزوده شده و ضریب جذب دانش‌آموزی در این مدارس نسبت به مدارس دولتی به بیش از 19 درصد افزایش یافته است.
جمالی تصریح کرد: اولویت سیاست‌گذاری ادارۀ مدارس و مراکز غیردولتی در سال تحصیلی جاری، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و تمرکز بر توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی است؛ در همین راستا، حذف نگاه صرفاً کمی و حرکت به‌سوی کیفیت‌بخشی در برنامه‌ریزی مدارس غیردولتی در دستور کار قرار دارد و نظارت کافی بر عملکرد آموزشی، پرورشی و کیفی مدارس مذکور اعمال خواهد شد.
رئیس ادارۀ مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به رشته‌های تحصیلی هنرستان‌های جدید گفت: رشته‌های ایجادشده عمدتاً از رشته‌های به‌روز و پرمتقاضی میان دانش‌آموزان هستند؛ از جمله رشته‌های هوانوردی و تربیت‌بدنی که در هنرستان هوانوردی هسا در شاهین‌شهر و هنرستان هوانوردی فراسپهر در ناحیه 3 اصفهان به‌صورت تخصصی راه‌اندازی شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در توسعه مدارس غیردولتی، علاوه بر شاخص‌هایی همچون شعاع دسترسی و تراکم جمعیت دانش‌آموزی، نیاز بومی، اقلیمی و موقعیت جغرافیایی هر منطقه نیز به‌عنوان یکی از معیارهای اصلی در نظر گرفته می‌شود تا عدالت آموزشی و فرصت‌های یادگیری متوازن در سراسر استان برقرار باشد.
انتهای پیام/


نظرات شما