سه شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴

فرهنگی

تبدیل شدن مدارس به کانون‌های فعال تربیت بدنی محلات در طرح مهارت‌آموزی ورزشی

تبدیل شدن مدارس به کانون‌های فعال تربیت بدنی محلات در طرح مهارت‌آموزی ورزشی
پیام سپاهان - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در آیین افتتاحیه طرح مهارت‌آموزی ورزشی گفت: در طرح مهارت‌آموزی ورزشی، مدارس به کانون‌های فعال ورزشی در سطح محلات تبدیل می‌شوند و زمینه‌ تشکیل پرونده‌ رشدی و تربیتی برای هر دانش‌آموز فراهم می‌شود تا مسیر پرورش او از دوره پیش‌دبستان تا پایان متوسطه با نگاه جامع و نظام‌مند دنبال شود.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در آیین افتتاحیه طرح مهارت‌آموزی ورزشی گفت: در طرح مهارت‌آموزی ورزشی، مدارس به کانون‌های فعال ورزشی در سطح محلات تبدیل می‌شوند و زمینه‌ تشکیل پرونده‌ رشدی و تربیتی برای هر دانش‌آموز فراهم می‌شود تا مسیر پرورش او از دوره پیش‌دبستان تا پایان متوسطه با نگاه جامع و نظام‌مند دنبال شود.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح طرح مهارت‌آموزی ورزشی اظهار داشت: امروز در این مراسم ملی، همزمان با حضور برخط 737 منطقه آموزشی سراسر کشور از طریق شبکه شاد، شاهد آغاز طرحی هستیم که می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در ارتقای سلامت جسم و روان نسل آینده کشور ایفا کند.
وی با قدردانی از مدیرکل آموزش‌وپرورش و معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان جهت میزبانی از افتتاحیه، بیان داشت: ورزش، فعالیت بدنی، بازی و تربیت‌بدنی از کلیدواژه‌های پیشرفت و توسعه پایدار محسوب می‌شوند و پیوندی عمیق با سلامت، نشاط، رقابت، رفاقت و انگیزه دارند.
جعفری افزود: ورزش نه‌تنها در ابعاد جسمی و روانی، بلکه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز اثرگذار است و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و تصریح اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی بوده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش اذعان کرد: آموزش مهارت، به تعریف و بیان رهبر معظم انقلاب یعنی عملی‌سازی یافته‌های علمی و تحقق این موضوع باید از آموزش‌وپرورش آغاز شود و از این‌رو، مهارت‌آموزی ورزشی با هدف ترویج سبک زندگی فعال و سالم در مدارس طراحی شده تا فعالیت‌های تربیت‌بدنی، از مرحلۀ آموزش نظری فراتر رفته و در قالب عمل و تمرین در کف مدرسه اجرا شود.
وی با تشریح چشم‌انداز برنامه تصریح کرد: هدف ما این است که شعار «به مدرسه برمی‌گردیم و در مدرسه می‌مانیم» به واقعیت تبدیل شود و تمام فعالیت‌ها از جمله ساعت درس تربیت‌بدنی، المپیادهای درون‌مدرسه‌ای، ورزش صبحگاهی، کانون‌های ورزشی و انجمن‌های دانش‌آموزی در فضای مدرسه شکل بگیرند تا مدرسه به کانون پیشرفت محله و بستر زیست سالم برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود.
جعفری درباره سازوکار اجرای برنامه گفت: در طرح مهارت‌آموزی ورزشی، هر پایه تحصیلی در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول، با توجه به امکانات و علایق دانش‌آموزان، یک رشته ورزشی مشخص را می‌آموزد و معلمان تربیت‌بدنی ضمن آموزش مبانی آمادگی جسمانی، مهارت‌های تخصصی رشته مربوطه را نیز در قالب برنامه درسی ارائه می‌کنند و پس از ارزیابی، گواهی‌نامه مهارتی برای دانش‌آموزان صادر می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به دستاوردهای این طرح اذعان داشت: اجرای مهارت‌آموزی ورزشی موجب کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی، ارتقای آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و همچنین شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی خواهد شد و معلم تربیت‌بدنی در جریان این برنامه می‌تواند استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و مسیر رشد آن‌ها را در رشته‌های مختلف ورزشی مشخص کند.
وی ادامه داد: از طریق این برنامه، مدارس به کانون‌های فعال ورزشی در سطح محلات تبدیل می‌شوند و زمینه‌ تشکیل پرونده‌ رشدی و تربیتی برای هر دانش‌آموز فراهم می‌شود تا مسیر پرورش او از دوره پیش‌دبستان تا پایان متوسطه با نگاه جامع و نظام‌مند دنبال شود.
جعفری خاطرنشان کرد: محیط ورزش و ساعت درس تربیت‌بدنی، میدان تربیت است که دانش‌آموز در این فضا یاد می‌گیرد رقابت سالم، احترام، همکاری و نظم را تجربه کند و ورزش فرصتی برای آموزش غیرمستقیم ارزش‌های تربیتی است و هیچ محیطی بیش از حیاط مدرسه نمی‌تواند حال دانش‌آموز را خوب کند.
انتهای پیام/


نظرات شما