- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۴
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از دانشآموزی که اندوخته کوچک خود را برای مدرسهسازی اهدا کرده تا کشاورزانی که درآمد حاصل از محصولاتشان را صرف ساخت مدرسه کردهاند، همه نشاندهنده جاری بودن فرهنگ نیکوکاری در جامعه است؛ این مشارکت مردمی، مصداق عینی صدقه جاریه است و تا ابد در خاطر این سرزمین خواهد ماند.
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از دانشآموزی که اندوخته کوچک خود را برای مدرسهسازی اهدا کرده تا کشاورزانی که درآمد حاصل از محصولاتشان را صرف ساخت مدرسه کردهاند، همه نشاندهنده جاری بودن فرهنگ نیکوکاری در جامعه است؛ این مشارکت مردمی، مصداق عینی صدقه جاریه است و تا ابد در خاطر این سرزمین خواهد ماند.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابطعمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در ششمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسهساز و مدرسهیار شاهینشهر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در جمع انسانهای نیکاندیشی حضور دارم که با نگاه بلند و همت والا، مسیر تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین را هموار میسازند و افتخار میکنم که امروز در کنار خیرینی هستم که دستانشان بوی مهر و بخشش میدهد و چراغ مدرسهها را روشن نگاه میدارند.
وی با اشاره به سیاستهای دولت در حوزه آموزش افزود: توسعه عدالت آموزشی از اولویتهای مهم دولت چهاردهم و از تأکیدات ویژه رئیسجمهور است؛ این نهضت با محوریت دو موضوع اساسی یعنی توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری در سراسر کشور آغاز شده و خوشبختانه در استان اصفهان و بهویژه شهرستان شاهینشهر نتایج درخشانی به همراه داشته است.
نظریان گفت: در حوزه کمیت، شناسایی مدارس تخریبی، سنگی و کلاسهای پرتراکم از مهمترین گامهای این نهضت است تا بتوانیم خیرین را به سمت مناطق نیازمند هدایت کنیم؛ در حوزه کیفیت نیز تمرکز ما بر اصلاح روشهای تدریس، بهرهگیری از محیطهای یادگیری متنوع و متناسبسازی نظام آموزشی با نسل جدید است؛ نسلی که با دنیای دیجیتال رشد کرده و شیوههای یادگیری متفاوتی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه با قدردانی از حمایت مسئولان شهرستان تصریح کرد: توجه فرماندار شاهینشهر به مقوله آموزش و پرورش، نگاهی توسعهگرایانه است و هر جا که به آموزش و پرورش توجه شود، مسیر توسعه جامعه نیز هموار میگردد؛ تجربه کشورهای پیشرفته نشان میدهد که پایههای توسعه، بر آموزش و پرورش استوار است.
وی نهضت توسعه عدالت را حرکتی مردمی و اثرگذار دانست و بیان کرد: ویژگی نخست این نهضت، پیگیری مستمر شخص رئیسجمهور است که بهصورت مستقیم و مستمر روند اجرای طرحها را دنبال میکنند و ویژگی دوم آن، تحقق عدالت آموزشی و فراهمسازی فرصت برابر برای همه دانشآموزان، فارغ از شرایط اقتصادی و جغرافیایی است؛ سومین ویژگی این نهضت نیز مشارکت گسترده مردم در کنار خیرین است.
نظریان با اشاره به نمونههای متعدد از همیاری مردمی گفت: از دانشآموزی که اندوخته کوچک خود را برای مدرسهسازی اهدا کرده تا کشاورزانی که درآمد حاصل از محصولاتشان را صرف ساخت مدرسه کردهاند، همه نشاندهنده جاری بودن فرهنگ نیکوکاری در جامعه است؛ این مشارکت مردمی، مصداق عینی صدقه جاریه است و تا ابد در خاطر این سرزمین خواهد ماند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 230 پروژه آموزشی در قالب نهضت توسعه عدالت با مشارکت مردم در حال اجراست که تا پایان سال به بهرهبرداری میرسند؛ تنها در مهرماه امسال، 128 پروژه در استان اصفهان همزمان با افتتاح بیش از 2400 پروژه در کشور، با حضور رئیسجمهور بهصورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
ویی ضمن قدردانی از خیرین و مسئولان شهرستان خاطرنشان کرد: به نمایندگی از نزدیک به یک میلیون دانشآموز و شصت هزار فرهنگی استان اصفهان، از همه خیرین، مسئولان و همراهان نهضت مدرسهسازی سپاسگزارم؛ یقین دارم که نام نیک و اندیشه روشن شما بهعنوان صدقه جاریه، تا همیشه در تاریخ آموزش و پرورش این سرزمین ماندگار خواهد بود.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...