پیام سپاهان - گیم فا / برندون آدلر، کارگردان The Outer Worlds 2، میگوید بازیکنان میخواهند بازیهای نقشآفرینی عمیقتری دریافت کنند و ما نیز با ساخت The Outer Worlds 2 میخواهیم به چنین هدفی دست پیدا کنیم.
تیم آبسیدین از پرکارترین استودیوهای فرستپارتی مایکروسافت به حساب میآید و تنها یک سال بعد از عرضه Avowed و نسخه دسترسی زودهنگام Grounded 2، کار ساخت عنوان The Outer Worlds 2 را به اتمام رسانده است. اکنون با نزدیک شدن به زمان انتشار رسمی این بازی، دنی پنیا در کانال یوتیوبی خود با برندون آدلر (Brandon Adler)، کارگردان The Outer Worlds 2، مصاحبه کرده و سوالاتی درباره چگونگی تلاش توسعهدهندگان برای بهبود تجربه کلی این دنباله از لحاظ وسعت جهانها، واکنشپذیری بیشتر و عمیقتر بودن مکانیکهای نقشآفرینی در مقایسه با نسخه 2019 سوأل پرسیده است؛ آدلر درباره مورد پایانی گفت:
بازار ![]()
بازیکنان خواهان نقشآفرینیهای عمیقتری هستند. شما پس از مدت زیادی حضور در عرصه بازیسازی، به ویژه آثار نقشآفرینی، تلاش میکنید تا مکانیکها را سادهسازی کرده و بازیکنان بیشتری را به خود جذب نمایید. خب این سیاست برای برخی بازیها جواب میدهد اما گاهی اوقات، گیمرها واقعا میخواهند جزئیات بیشتری ببینند، با آمار و ارقام پیچیده سروکار داشته باشند، بیلدهای مختلف بسازند و در نهایت، به مواردی که در طول زمان حذف یا سادهسازی کردهایم نیز به طور کامل دست پیدا کنند. درسی که ما در فاصله زمانی میان توسعه بازی اول و دوم سری The Outer Worlds گرفتیم، دقیقا همین بود که دوباره همان مکانیکهای سادهسازی شده یا کنار گذاشتهشده را در اختیار پلیرها قرار دهیم.
آدلر میگوید که The Outer Worlds 2، نخستین پروژهای است که او کارگردانی آن را برعهده گرفته و قبلا تنها روی محتواهای اضافی از جمله بستههای الحاقی بازی Pillars of Eternity: Deadfire کار کرده بود. با این حال، او تصمیم گرفته تا به آنچه که بازیهای نقشآفرینی قدرتمند تیم آبسیدین را سر زبانها انداختند نگاه کند و تصمیم بگیرد تا دوباره همان حساسیتها و ریزهکاریهای موجود در بازیهای RPG استودیو را وارد The Outer Worlds 2 کند، البته با اندکی چاشنی مدرن و تلاش برای جذب مخاطبان جدید. در نتیجه، پلیر میتواند به سراغ این دنباله جذاب رفته و از عمقی بیشتر در مکانیکهای تصمیمگیری و روبرو شدن با پیامدهای انتخاب خود، برخوردار شود.
The Outer Worlds 2 در تاریخ 7 آبان 1404 (29 اکتبر 2025) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.