- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴
پیام سپاهان - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزشوپرورش گفت: دانشآموزی که در قالب پیشتازان، بسیج، اتحادیه انجمنهای اسلامی یا سازمان دانشآموزی فعالیت میکند، میآموزد که مسئولیت بپذیرد، در مقابل جمع سخن بگوید، برنامهریزی کند و با دیگران همکاری داشته باشد؛ اینها همان مهارتهایی هستند که فردا در مدیریت کشور به آن نیاز دارد.
پیام سپاهان - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزشوپرورش گفت: دانشآموزی که در قالب پیشتازان، بسیج، اتحادیه انجمنهای اسلامی یا سازمان دانشآموزی فعالیت میکند، میآموزد که مسئولیت بپذیرد، در مقابل جمع سخن بگوید، برنامهریزی کند و با دیگران همکاری داشته باشد؛ اینها همان مهارتهایی هستند که فردا در مدیریت کشور به آن نیاز دارد.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، صادق حسینزاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش در جمع اعضای تشکلهای دانشآموزی استان اظهار داشت: نوجوانان نهتنها آیندهساز کشور، بلکه میتوانند از همین امروز نقشآفرینی کنند و زمینهساز تحولات اجتماعی، علمی و فرهنگی باشند.
وی با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه جامعه به توانمندیهای نوجوانان افزود: بسیاری از چالشهایی که نوجوانان با آن مواجه هستند، ریشه در نوع نگاه خودشان به خویشتن دارد؛ خودکمبینی، مقایسه نادرست و احساس ناتوانی، از آسیبهایی است که باید با تقویت اعتماد به نفس و خودباوری جایگزین شود.
حسینزاده ملکی با بیان اینکه نوجوان ایرانی باید الگوی خود را از دل فرهنگ و تمدن خودش بجوید، تصریح کرد: نوجوانی که امروز با درک عمیق، بیان شیوا و ذهنی خلاق در فضای تشکلهای دانشآموزی فعالیت میکند، میتواند در سطح جهانی حرف برای گفتن داشته باشد؛ باور داریم اگر همین نوجوانان در سازمان ملل سخنرانی کنند، سطح گفتارشان کمتر از رؤسای کشورهای بزرگ نخواهد بود.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: یکی از وظایف جدی ما در حوزه پرورشی، جا انداختن این نگاه در سطح نخبگان و تصمیمگیران کشور است و نوجوانان باید در فرآیند تصمیمسازی، مدیریت فرهنگی و طراحی برنامههای تربیتی نقشآفرین باشند و این نگاه نباید فقط به آینده محدود شود، بلکه همین امروز هم باید به آنها میدان داد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت مدیریت فرصتها و آسیبهای فضای مجازی و فناوری توسط نسل نوجوان گفت: نوجوان امروز آشناتر از ما با ابزارهای فناورانه است و اگر به درستی هدایت شود، بهتر از هر گروه سنی دیگر میتواند فناوری را در خدمت انسانیت و رشد جامعه به کار گیرد.
حسین زاده ملکی ضمن تقدیر از فعالیتهای اثربخش تشکلهای دانشآموزی استان اصفهان، عنوان کرد: این جمع، نماد اراده، توانمندی و آینده روشن نسل نوجوان ماست و لازم است با استمرار این مسیر، زمینهساز تحولات بزرگتری در سطح کشور باشیم.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه یکی از ریشههای بسیاری از مشکلات اجتماعی امروز، ناتوانی افراد در تعامل مؤثر با دیگران است، بیان داشت: اگر دانشآموز در مدرسه نتواند با مدیر، مربی و معلم تعامل برقرار کند، در آینده نیز در خانواده و جامعه دچار چالش خواهد شد.
وی با بیان اینکه فعالیت در تشکلهای دانشآموزی زمینهساز تمرین مسئولیتپذیری و مهارتآموزی اجتماعی است، ادامه داد: دانشآموزی که در قالب پیشتازان، بسیج، اتحادیه انجمنهای اسلامی یا سازمان دانشآموزی فعالیت میکند، میآموزد که مسئولیت بپذیرد، در مقابل جمع سخن بگوید، برنامهریزی کند و با دیگران همکاری داشته باشد؛ اینها همان مهارتهایی هستند که فردا در مدیریت کشور به آن نیاز دارد.
حسین زاده ملکی با تأکید بر لزوم حمایت همهجانبه از تشکلهای دانشآموزی، بیان کرد: از مسئولان استانی، مدیران مدارس و مسئولان تشکلها میخواهیم همکاری و میدان بیشتری برای رشد این ظرفیتها فراهم کنند؛ استان اصفهان میتواند به عنوان الگویی در این زمینه مطرح شود؛ الگویی که هیچ مدرسهای در آن نباشد که تشکلهای فعال نداشته باشد.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزشوپرورش خطاب به دانشآموزان گفت: تشکل، فقط جمع دوستانه نیست؛ شما مسئول بخشی از مدرسه هستید و دانشآموزی که امروز در انجمن اسلامی، پیشتازان یا بسیج مدرسه مسئولیت دارد، فردا باید پاسخگوی این باشد که چرا همکلاسیهایش آموزش لازم را دریافت نکردند یا نتوانستند مشکلاتشان را حل کنند.
وی با آرزوی گسترش تفکر تشکیلاتی در همه مدارس کشور خاطرنشان کرد: این روحیه خودباوری، مسئولیتپذیری و مشارکتجویانه باید از استان اصفهان به سراسر ایران و حتی جهان گسترش یابد؛ آینده کشور به همین دانشآموزانی وابسته است که امروز در سنگر مدرسه تمرین کار گروهی و حل مسئله را آغاز کردهاند.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...