سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

رئیس‌جمهور و وزیر بیشترین میزان وقت و دغدغه را صرف مسائل تربیتی کرده‌اند

رئیس‌جمهور و وزیر بیشترین میزان وقت و دغدغه را صرف مسائل تربیتی کرده‌اند
پیام سپاهان - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در این دوره مدیریتی، رئیس‌جمهور و وزیر بیشترین میزان وقت و دغدغه را صرف مسائل تربیتی کرده‌اند؛ امروز این فرصت بی‌نظیر در اختیار ماست تا با تدوین پیشنهادات اجرایی، جریان پرورشی را از حاشیه به متن تصمیم‌گیری‌های کلان آموزش‌وپرورش بیاوریم.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در این دوره مدیریتی، رئیس‌جمهور و وزیر بیشترین میزان وقت و دغدغه را صرف مسائل تربیتی کرده‌اند؛ امروز این فرصت بی‌نظیر در اختیار ماست تا با تدوین پیشنهادات اجرایی، جریان پرورشی را از حاشیه به متن تصمیم‌گیری‌های کلان آموزش‌وپرورش بیاوریم.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، صادق حسین‌زاده ملکی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه آسیب‌شناسی فعالیت‌های پرورشی با حضور مربیان و مشاورین پرورشی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت گسترده حوزه‌های پرورشی، مشاوره، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: تربیت باید از حاشیه خارج شود و در تار و پود آموزش‌وپرورش تنیده شود.
وی با ابراز تأسف از اینکه هنوز بخش‌هایی از بدنه‌ی آموزش‌وپرورش، پرورشی را فعالیتی حاشیه‌ای یا فوق‌برنامه تلقی می‌کنند، افزود: یکی از دوگانه‌های غلط رایج، تقابل فوق‌برنامه با متن برنامه است؛ درحالی‌که تربیت و فعالیت‌های پرورشی باید به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از مأموریت اصلی نظام تعلیم‌وتربیت تلقی شود و امروز وقت استفاده از ظرفیت گفتمان‌سازی، بازنگری در سازوکارهای مدیریتی و طراحی هدفمند فعالیت‌های پرورشی است.
حسین‌زاده ملکی با اشاره به نگاه راهبردی وزیر آموزش‌وپرورش به ساحت تربیت، اذعان داشت: در این دوره مدیریتی، رئیس‌جمهور و وزیر بیشترین میزان وقت و دغدغه را صرف مسائل تربیتی کرده‌اند؛ امروز این فرصت بی‌نظیر در اختیار ماست تا با تدوین پیشنهادات اجرایی، جریان پرورشی را از حاشیه به متن تصمیم‌گیری‌های کلان آموزش‌وپرورش بیاوریم.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به جایگاه مؤثر مشاوران و مربیان در مدارس، تصریح کرد: سطح تحلیل و نگاه دقیق همکاران پرورشی در استان اصفهان تحسین‌برانگیز است؛ برخی نکاتی که در این جلسه مطرح شد، در سطح عالی مدیریت کشوری نیز قابل استناد است و شما با مشاهده‌های میدانی از بطن مدرسه، بهتر از بسیاری از تصمیم‌گیران ستادی می‌توانید چالش‌ها و نیازها را شناسایی کنید.
وی با دعوت از مشاوران و مربیان برای ارسال نظرات مکتوب و پیشنهادهای عملیاتی، عنوان کرد: فرض کنید امضای وزیر در اختیار شماست؛ چه پیشنهادی را برای اصلاح سازوکارهای پرورشی کشور ارائه می‌دهید؟ این پیشنهادات را مستند، شفاف و قابل اجرا تدوین کنید تا در جلسات ستادی و سیاست‌گذاری به جریان بیفتد.
حسین زاده ملکی با اشاره به ضرورت بازنگری در نحوه سنجش و ارزیابی فعالیت‌های تربیتی، اضافه کرد: کار ما کیفی است، اما متأسفانه در بسیاری از سطوح مدیریتی، همچنان نگاه کمی غالب است؛ این در حالی است که تربیت صحیح، اساس پیشرفت کشور است.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تشکر از دغدغه‌مندی مربیان و مشاوران استان اصفهان خاطرنشان کرد: این سطح از تحلیل، نگاه تربیتی و مطالبه‌گری حرفه‌ای، باید به یک جریان سراسری تبدیل شود؛ اگر ما بخواهیم، با هم‌افزایی و تدبیر می‌توانیم پرورش را از حاشیه بیرون بکشیم و در متن تعلیم‌وتربیت کشور نهادینه کنیم؛ به‌شرط آن‌که با صداقت، جسارت، عقلانیت و استمرار، مسیر را ادامه دهیم.
انتهای پیام/


نظرات شما