دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴

اجتماعی

مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان:

تمرکز بر محلات و تشکیل “اتاق خبر شهرستان‌ها” برای افزایش مشارکت مردمی

تمرکز بر محلات و تشکیل “اتاق خبر شهرستان‌ها” برای افزایش مشارکت مردمی
پیام سپاهان - مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، بر تمرکز ویژه بر محلات و اجرای سیاست مردم‌محوری نظام برای ارتقاء مشارکت تأکید کرد و گفت: اهمیت توزیع محتوا توسط نهادهای ذینفع متعدد، گفتمان‌سازی و سناریونویسی بومی از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در این حوزه است.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، بر تمرکز ویژه بر محلات و اجرای سیاست مردم‌محوری نظام برای ارتقاء مشارکت تأکید کرد و گفت: اهمیت توزیع محتوا توسط نهادهای ذینفع متعدد، گفتمان‌سازی و سناریونویسی بومی از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در این حوزه است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، احسان مشگلانی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان با تشریح چارت کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات انتخابات شوراها اظهارکرد: این کمیته شامل ساختار کمیته نیروی انسانی،حوزه اطلاع‌رسانی عمومی،تبلیغات محیطی و چاپ،فضای مجازی و رسانه‌های محیطی، وب سایت و سامانه‌ها،رسانه‌های جمعی، آموزش و توجیه نیروها و پاسخگویی به شبهات و مدیریت افکار عمومی است که فعالیت خود را پیش از انتخابات، ایام انتخابات، روز انتخابات و پس از انتخابات بر عهده خواهند گرفت.
وی اظهار کرد:وظیفه تولید و تجمیع محتوا بر عهده “اتاق خبر” خواهد بود و امر توزیع محتوا باید به شبکه‌ای گسترده از ذینفعان از جمله شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، خانه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، اداره فناوری استانداری، پلیس و سپاه، مساجد و بسیج سپرده شود و همچنین صدا و سیما و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز می‌توانند در بخش توزیع محتوا یاری‌رسان باشند.
مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان بر لزوم تشکیل “اتاق خبر شهرستان‌ها” تأکید کرد و پیشنهاد داد که ساختاری مشابه با حضور فرماندار و دبیری مدیر مربوطه (مانند رئیس ارشاد) در شهرستان‌ها ابلاغ شود تا هماهنگی‌های لازم جهت اجرای سیاست‌های اطلاع‌رسانی صورت پذیرد.
اهمیت محله‌محوری و گفتمان‌سازی
مشگلانی، موضوع “محله‌محوری” را یک موضوع بسیار مهم برشمرد و بیان کرد که این کار باید به داخل محلات برود و خود مردم در این باره صحبت کنند و این رویکرد، در راستای سیاست اصلی نظام بر پایه مردم‌محوری است.
وی ادامه داد: همچنین، استفاده از ظرفیت‌هایی چون تبلیغات محیطی و شهری شهرداری‌ها، گفتمان‌سازی و هشتگ‌سازی جهت اطلاع‌رسانی مورد تأکید است.
ضرورت محتوای بومی و ترغیب چهره به چهره
مدیرکل روابط‌عمومی استانداری اصفهان بر اهمیت ترغیب چهره به چهره و تمرکز بر کیفیت کاندیداها تأکید کرد و افزود:باید دیدگاه بومی برای هر شخص در شهرستان در دستور کار قرار گیرد و تدوین این محتواها به جلسات تخصصی‌تر اتاق خبر سپرده شود.
وی با اشاره به تمرکز و اهمیت شوراها و شهرهای بزرگ گفت: تبیین اهمیت و چرایی تشکیل شوراها و اینکه چه خلائی در گذشته وجود داشته یک نیاز محتوایی ضروری دانست.
مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان گفت: همچنین، با توجه به افت مشارکت در شهرهای بزرگ، لازم است به صورت ویژه روی این شهرها متمرکز شد.
وی با اشاره به تکمیل تیم اطلاع‌رسانی از اضافه شدن نهادهایی چون شورای هماهنگی تبلیغات و آموزش و پرورش به تیم اطلاع‌رسانی استان خبر داد و بر برگزاری همایش مشترک روابط عمومی‌ها برای هماهنگی بیشتر تأکید کرد.
مشگلانی ضرورت شناسایی و اطلاع‌رسانی به گروه‌های مرجع مانند مبلغین و هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها و سایر مراجع را یک فکر اساسی دانست که باید برای آن اقدام شود.
مدیرکل روابط‌عمومی استانداری اصفهان در پایان اعلام کرد که، آیین‌نامه کلی شورای اطلاع‌رسانی ظرف 10 تا 20 روز آینده ابلاغ خواهد شد.


نظرات شما