پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: توجه به وضعیت موجود مدارس و نیازسنجی دقیق آنها، مقدمه برنامهریزی اثربخش برای ارتقای کیفیت آموزشی است و تلاش میکنیم با نگاهی منصفانه و متوازن، بهترین مسیر رشد را برای دانشآموزان استان فراهم کنیم.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی این ادارهکل، در جریان بازدید میدانی از مدارس شهرستان خمینیشهر، بر توسعه عدالت آموزشی، آمایش دقیق مناطق و برنامهریزی هدفمند برای ارتقای کیفیت آموزشی در دوره ابتدایی تأکید کرد و با اشاره به جایگاه دوره ابتدایی در شکلگیری هویت و مسیر تحصیلی دانشآموزان، اظهار داشت: هدف کلان ما در این دوره، استقرار نصیب برابر آموزشی و فراهمسازی بسترهای لازم برای یادگیری عمیق و پایدار در تمامی مدارس، بهویژه مدارس لازمالتوجه و کمبرخوردار است.
وی افزود: در این بازدیدها بر توزیع عادلانه نیروی انسانی به عنوان اصلیترین عامل ارتقای کیفیت آموزشی تأکید شد.
هارونی، با بیان اینکه توانمندسازی معلمان از محورهای اصلی برنامههای این معاونت است، تصریح کرد: برگزاری دورههای توانافزایی و کارگاههای آموزشی با محوریت اصلاح روشهای تدریس، تحول در محیط یادگیری و انطباق با شاخصهای مدرسه تراز سند تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد و تمامی مدیران و معلمان مدارس بازدیدشده موظف به مشارکت فعال در این دورهها هستند.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان نظارت مستمر و توانمندساز، توجه به مدیریت آموزشگاهی و انگیزهبخشی به معلمان کمسابقه را از مهمترین سیاستهای آموزش ابتدایی استان برشمرد و بیان کرد: نظارت زمانی اثرگذار است که در کنار آن پشتیبانی، راهبری آموزشی و ایجاد انگیزه برای فرهنگیان نیز دنبال شود.
وی با تأکید بر اهمیت آمایش آموزشی مناطق، ابراز داشت: توجه به وضعیت موجود مدارس و نیازسنجی دقیق آنها، مقدمه برنامهریزی اثربخش برای ارتقای کیفیت آموزشی است و تلاش میکنیم با نگاهی منصفانه و متوازن، بهترین مسیر رشد را برای دانشآموزان استان فراهم کنیم.
هارونی هدف از این برنامه را ارزیابی میدانی، همفکری، آسیبشناسی برنامهها و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود عنوان و خاطرنشان کرد: با عزمی جمعی و با مشارکت مدیران، معلمان و ظرفیتهای منطقهای، گامهای اساسی برای بهبود شرایط آموزشی در مدارس استان برداشته خواهد شد.
انتهای پیام/



