سه شنبه ۶ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

دانش‌آموزان باید بیاموزند برای هر مسئله‌ای راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارد

دانش‌آموزان باید بیاموزند برای هر مسئله‌ای راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارد
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جملاتی چون «تفکر خلاق» و «تفکر نقادانه» پیام‌های تربیتی ارزشمندی هستند؛ لازم است دانش‌آموزان به مفهوم این جملات بیندیشند و بیاموزند که برای هر مسئله‌ای چه در درس و چه در زندگی، راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارد.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جملاتی چون «تفکر خلاق» و «تفکر نقادانه» پیام‌های تربیتی ارزشمندی هستند؛ لازم است دانش‌آموزان به مفهوم این جملات بیندیشند و بیاموزند که برای هر مسئله‌ای چه در درس و چه در زندگی، راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارد.

به گزارش ادارهٔ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامهٔ سفر شهرستانی خود به منطقه زواره، با حضور در دبستان بنت‌الهدی صدر، در جمع دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدیران این مدرسه بر نقش مهم برنامه‌های صبحگاهی در تربیت و نشاط دانش‌آموزان تأکید کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان با اجرای سرود، قرائت قرآن و برنامه‌های گروهی نشاط‌آفرین، روز خود را با انرژی و انگیزه آغاز می‌کنند و این آغاز پرنشاط، نشانه‌ای از تربیت صحیح و روح جمعی آنان است.
وی با اشاره به حضور خود در گلزار شهدای زواره در آغاز این سفر افزود: شهدای عزیز، به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، با نثار جان خویش، امنیت و آرامش امروز ما را رقم زدند و وظیفه ماست که یاد و راه آنان را در مدارس زنده نگه داریم و قدر آرامشی را که مدیون ایثار آن عزیزان هستیم، بدانیم.
نظریان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های تربیتی محدود به کلاس درس نیست، تصریح کرد: از لحظه‌ای که دانش‌آموز از منزل خارج می‌شود، آموزش و پرورش آغاز می‌گردد؛ حضور در صبحگاه، مشارکت در سرود، قرائت نماز جماعت و فعالیت‌های جمعی، همگی بخشی از فرایند تربیت‌اند و باید به عنوان فرصت‌های یادگیری ارزشمند دیده شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی آموزش‌وپرورش، تربیت متوازن در کنار آموزش است، ادامه داد: صبحگاه باید متنوع و جذاب باشد تا همه دانش‌آموزان با شوق در آن شرکت کنند؛ اجرای برنامه توسط خود دانش‌آموزان، احساس مسئولیت، همبستگی و مهارت‌های اجتماعی آنان را تقویت می‌کند.
وی با اشاره به شعارهای آموزشی نصب‌شده بر دیوارهای مدرسه، گفت: جملاتی چون «تفکر خلاق» و «تفکر نقادانه» پیام‌های تربیتی ارزشمندی هستند؛ لازم است دانش‌آموزان به مفهوم این جملات بیندیشند و بیاموزند که برای هر مسئله‌ای چه در درس و چه در زندگی، راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارد.
نظریان ضمن تشکر از مدیر و معلمان دبستان بنت‌الهدی و رئیس آموزش و پرورش منطقه زواره، خاطرنشان کرد: شهر زواره با عنوان مدینه‌السادات، دیار علم و فرهنگ و زادگاه نخبگان بسیاری است؛ دانش‌آموزان این شهر با استعداد و هوش سرشار خود آینده‌سازان ایران هستند و باید با برنامه‌ریزی، تلاش و قدرشناسی از معلمان، مسیر موفقیت را طی کنند.
انتهای پیام/


نظرات شما