دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴

علمی

«تبلیغ جست‌و‌جو» به یکی از برنامه‌های اصلی آیفون اضافه می‌شود

«تبلیغ جست‌و‌جو» به یکی از برنامه‌های اصلی آیفون اضافه می‌شود
پیام سپاهان - زومیت / اپل درحال آزمایش روش جدیدی برای درآمدزایی از اکوسیستم iOS است؛ تغییری که احتمالاً روی تجربه‌ی کاربری دارندگان آیفون تأثیر خواهد داشت. به‌گزارش مارک گرمن ...
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - زومیت / اپل درحال آزمایش روش جدیدی برای درآمدزایی از اکوسیستم iOS است؛ تغییری که احتمالاً روی تجربه‌ی کاربری دارندگان آیفون تأثیر خواهد داشت.
به‌گزارش مارک گرمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد از سال آینده تبلیغات را مستقیماً در اپلیکیشن نقشه‌های خود ادغام کند. این اقدام بخشی از برنامه‌ی گسترده‌تر اپل برای گسترش تبلیغات در iOS محسوب می‌شود که به‌گفته‌ی گرمن به‌سرعت درحال پیشرفت است.
بازار
در طرح جدید اپل، رستوران‌ها و کسب‌وکارهای محلی می‌توانند با پرداخت هزینه، مشخصات خود را در نتایج جست‌وجوی نقشه‌ها به‌صورت برجسته‌تر نمایش دهند. این ویژگی شباهت زیادی به «تبلیغات جست‌وجو» در اپ استور دارد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های خود را در بالای نتایج مرتبط نمایش دهند.
اپل می‌گوید سیستم جدید تبلیغاتش با بهره‌گیری از هوش مصنوعی طراحی شده است تا نتایج مرتبط‌تر و دقیق‌تری را با ظاهری بهبودیافته نسبت به سرویس‌های مشابه مانند گوگل ارائه دهد.
تحلیلگران هشدار داده‌اند که تصمیم اپل می‌تواند با واکنش منفی بخشی از کاربران روبه‌رو شود، زیرا بسیاری از آن‌ها انتظار ندارند تجربه‌ی کاربری سرویس‌های اپل با تبلیغات تجاری همراه شود.
ظاهراً اپل سعی دارد با حفظ تعادل میان سودآوری از تبلیغات و ارائه‌ی تجربه‌ای کاربرمحور، مسیر تازه‌ای را برای درآمدزایی از اکوسیستم iOS باز کند.


نظرات شما