پیام سپاهان - رئیس آموزش و پرورش جرقویه سفلی گفت: ایجاد نشاط در مدارس، تربیت تمامساحتی و تقویت هویت فرهنگی و انقلابی دانشآموزان اولویت محوری آموزشوپرورش جرقویه سفلی است.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، امیرحسین کیانی، رئیس آموزش و پرورش جرقویه سفلی در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان، با تشریح برنامهها و اقدامات این منطقه برای سال تحصیلی جدید، بر ایجاد نشاط، تحقق تربیت تمامساحتی و تقویت هویت فرهنگی و انقلابی دانشآموزان تأکید کرد.
وی در تبیین برنامههای نشاطآفرین مدارس اظهار داشت: فضاسازی و طراحی نوین حیاط پویا، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی متناسب با ویژگیهای منطقه، اردوهای درونمدرسهای و المپیادهای دانشآموزی از جمله طرحهایی است که با هدف ایجاد امید و سرزندگی در محیطهای آموزشی اجرا خواهد شد.
کیانی با اشاره به اقدامات منطقه در راستای سند تحول بنیادین افزود: برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی، اجرای برنامه «یک روز با قرآن»، اقامه نماز جماعت در هر کلاس، تشکیل شوراهای دانشآموزی واقعی و کارآمد، برگزاری صبحگاههای ورزشی با محوریت ورزشهای بومی، آموزش مهارتهای زندگی و تغذیه سالم، برگزاری نمایشگاههای هنری و جشنوارههای خلاقانه، تشکیل گروه دانشآموزان مخترع و پژوهشگر و راهاندازی بازارچههای مشاغل دانشآموزی، از جمله برنامههایی است که در مسیر تربیت تمامساحتی دنبال شده است.
رئیس آموزش و پرورش جرقویه سفلی در خصوص تقویت هویت ملی و انقلابی دانشآموزان تصریح کرد: با توجه به بافت عشایری منطقه، جشنوارههای فرهنگی عشایری، فعالیتهای هنری با مضامین انقلابی، و دعوت از چهرههای برجسته عشایر برای سخنرانی در مدارس از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین در تشریح گامهای منطقه در نهضت عدالت آموزشی ابراز داشت: از ساخت و تکمیل نمازخانهها در مدارس مختلف تا توسعه فضاهای آموزشی و کارگاهی، نظیر ساخت کارگاه معماری در هنرستان امام خمینی (ره) نیکآباد و آسفالتسازی مدرسه ناصحی روستای پیکان، پروژههای متعددی در حال اجراست که برخی در مراحل خاکبرداری و فنداسیون و برخی در مرحله سقفگذاری قرار دارند.
کیانی درباره روند اجرای پروژه مهر و آمادگی برای سال تحصیلی جدید گفت: سازماندهی دقیق نیروها، جذب بر اساس رشته و تخصص، پرهیز از انتصابات سلیقهای و استفاده از ظرفیت خیرین برای شادابسازی مدارس از اولویتهای امسال است.
رئیس آموزش و پرورش جرقویه سفلی در ادامه به چالشها و برنامههای حوزه منابع انسانی اشاره کرد و ادامه داد: کمبود نیرو در رشتههای تخصصی و درخواست خروج نیروهای غیر بومی از منطقه از چالشهای موجود است؛ در مقابل، شناسایی استعدادها و استفاده از نخبگان فرهنگی در کارگروههای تحولی، بخشی از رویکرد ما در بهرهبرداری از ظرفیت فرهنگیان است.
وی نقش خانوادهها را در ارتقای کیفیت آموزشی بسیار مهم دانست و اذعان داشت: تقویت هویت دینی و ملی در خانه و مدرسه، نظارت والدین بر تحصیل فرزندان، مشارکت آنان در تصمیمگیریهای مدرسهای و حمایت عاطفی و تربیتی، سازوکارهای اصلی ما برای افزایش مشارکت اجتماعی خانوادههاست.
کیانی همچنین توانمندسازی مدیران مدارس را از دیگر اولویتهای منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل باشگاه مدیران مدارس، برگزاری کارگاههای آموزشی، بهرهگیری از مشاوران حرفهای و ارزیابی مستمر عملکرد مدیران، مسیر رشد و حرفهایسازی مدیران جوان را هموار خواهد کرد.
انتهای پیام/