جمعه ۲۴ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

امروز، اجرای طرح تحول در مدارس نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت ملی است

امروز، اجرای طرح تحول در مدارس نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت ملی است
پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همان‌گونه که سربازان در خط مقدم وظیفه خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند، ما نیز در سنگر آموزش موظفیم مأموریت خود را با تمام توان به سرانجام برسانیم؛ امروز، اجرای طرح تحول در مدارس نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت ملی است.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همان‌گونه که سربازان در خط مقدم وظیفه خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند، ما نیز در سنگر آموزش موظفیم مأموریت خود را با تمام توان به سرانجام برسانیم؛ امروز، اجرای طرح تحول در مدارس نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت ملی است.

به گزارش ادارهٔ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه این اداره‌کل در کارگاه تربیت مدرسین طرح تحول در فرآیند یاددهی–یادگیری ویژه مدرسان میانی مناطق و نواحی استان، با اشاره به اهمیت نقش نیروی انسانی در اجرای طرح‌های تحولی، اظهار داشت: نخستین گام در مسیر تحول، توانمندسازی مدرسین میانی است و باید با نگاه نقادانه و پذیرش چالش، این مسیر را طی کنیم.
وی با یادآوری رشادت‌های مدافعان امنیت کشور، افزود: همان‌گونه که سربازان در خط مقدم وظیفه خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند، ما نیز در سنگر آموزش موظفیم مأموریت خود را با تمام توان به سرانجام برسانیم؛ امروز، اجرای طرح تحول در مدارس نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت ملی است.
عجبی با اشاره به برنامه عملیاتی مدارس در استان، ابراز داشت: در حال حاضر، این برنامه در صد درصد مدارس نظری دوره اول متوسطه و بیش از پنجاه درصد مدارس فنی و حرفه‌ای استان در حال اجراست و هدف ما فراتر رفتن از تکالیف ابلاغی و توانمندسازی همه مدیران مدارس است؛ همچنین توانمندسازی معلمان با رویکرد سفر یادگیری، سنجش‌های نوین، بهره‌گیری از فناوری‌های نو و روش‌های نوین تدریس از دیگر برنامه‌های اصلی ماست.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با معرفی طرح «شبکه ملی یادگیری معلمان» گفت: این طرح فرصتی است تا معلمان در قالب گروه‌های تخصصی با راهبران آموزشی تعامل کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند؛ عضویت فعال همه همکاران در این شبکه، لازمه تحقق عدالت آموزشی است و نقش سرگروه‌های آموزشی در این مسیر حیاتی است.
وی تصریح کرد: مقاومت‌ها در برابر تحول باید با گفت‌وگو و اقناع برطرف شود؛ تحول واقعی در آموزش‌وپرورش، تدریجی و گام‌به‌گام محقق می‌شود و باید از تغییرات کوچک اما مستمر آغاز کرد؛ هدف نهایی ما این است که معلم و دانش‌آموز، هر دو از فرآیند یاددهی و یادگیری لذت ببرند و این لذت به موتور محرک تحول در مدرسه تبدیل شود.
عجبی با قرائت بخشی از مناظره‌های پروین اعتصامی، ضرورت پیوند آموزش با ادبیات فاخر فارسی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: گنجینه‌های ادبی ما سرمایه‌های بی‌بدیلی برای پرورش هویت ملی و فرهنگی دانش‌آموزان هستند؛ استفاده خلاقانه از این گنجینه‌ها در کلاس‌های درس، می‌تواند به تقویت عرق ملی و انسجام اجتماعی بینجامد.
انتهای پیام/


نظرات شما