چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴

علمی

سازندگان سابق The Elder Scrolls موتور UE۵ را کنار گذاشتند

سازندگان سابق The Elder Scrolls موتور UE۵ را کنار گذاشتند
پیام سپاهان - گیم فا / در تصمیمی جسورانه و غیرمنتظره، استودیوی OnceLost Games، متشکل از توسعه‌دهندگان سابق بتسدا و خالقان اصلی The Elder Scrolls: Daggerfall، اعلام کرد که ...
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - گیم فا / در تصمیمی جسورانه و غیرمنتظره، استودیوی OnceLost Games، متشکل از توسعه‌دهندگان سابق بتسدا و خالقان اصلی The Elder Scrolls: Daggerfall، اعلام کرد که استفاده از موتور قدرتمند اما سنگین Unreal Engine 5 را برای پروژه جاه‌طلبانه خود، The Wayward Realms، متوقف کرده است.
این استودیو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به جای UE5، از یک موتور اختصاصی جدید استفاده خواهد کرد که شاخه‌ای (Fork) از انجین Wicked است. اگرچه این تغییر موتور منجر به تأخیر در برنامه‌های عرضه و از دست رفتن هدف‌گذاری‌های پایان سال شده است، اما سازندگان معتقدند این تصمیم برای خلق «یک بازی بسیار بهتر» ضروری بوده است.
بازار
تیم توسعه‌دهنده در بیانیه‌ای توضیح داد که این انتقال تکنولوژیک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا «کنترل و انعطاف‌پذیری مورد نیاز برای ارائه تجربه‌ای که بازیکنان خواهان آن هستند» را در اختیار داشته باشند و در نهایت منجر به ساخت «بازی بسیار بهتری» نسبت به ادامه کار با موتور قبلی خواهد شد. این موتور جدید قابلیت‌های فنی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد؛ از جمله توانایی اجرای بازی با نرخ فریم بالای 30 حتی روی لپ‌تاپ‌های قدیمی بدون کارت گرافیک مجزا و یا کنسول نینتندو سوییچ 1، که نشان‌دهنده بهینه‌سازی فوق‌العاده آن برای سخت‌افزارهای ضعیف‌تر است. علاوه بر این، سرعت بارگذاری در این فناوری اختصاصی شگفت‌انگیز توصیف شده، به‌طوری که لود شدن نقشه‌ای با وسعت چهار برابر منطقه منهتن، کمتر از یک ثانیه زمان می‌برد.
اگرچه این تصمیم باعث می‌شود که بازی به هدف‌گذاری زمانی قبلی نرسد و پروسه ساخت با تاخیر مواجه شود، اما مزایای بلندمدت آن از جمله پشتیبانی آسان‌تر از مادها (Modding) برای جامعه کاربری، این هزینه زمانی را توجیه می‌کند.
بازی The Wayward Realms یک نقش‌آفرینی جهان‌باز در مقیاس عظیم است که به عنوان دنباله معنوی The Elder Scrolls II: Daggerfall به شمار می‌رود. این پروژه که توسط تد پترسون و جولیان لفای فقید، خالقان اصلی دنیای الدر اسکرولز رهبری می‌شود، قصد دارد با ارائه جهانی پویا، سیستم‌های نقش‌آفرینی عمیق و آزادی عمل بی‌نظیر، تجربه کلاسیک نقش‌آفرینی‌های دهه 90 را با استانداردهای مدرن احیا کند. دنیای بازی شامل صدها شهر، هزاران NPC و دانجن‌های رویه‌ای (Procedural) است که همگی توسط سیستم مدیریت می‌شوند تا وقایع و داستان‌های منحصر‌به‌فردی را برای هر بازیکن رقم بزنند.


نظرات شما