پیام سپاهان - گیم فا / عنوان GTA: Vice City Nextgen Edition، نسخهای غیررسمی از ریمستر بازی کلاسیک سری GTA است. بازی GTA Vice City که توسط راکستار با موتور RAGE توسعه یافته، اکنون به لطف یک ماد جدید RTX Remix و فناوری Path Tracing، بهتر از همیشه به نظر میرسد.
ویدیوی جدیدی که توسط MxBenchmarkPC منتشر شده، نسخه غیررسمی این ریمستر را که توسط تیم Revolution ساخته شده نمایش میدهد؛ این سیستم نرمافزاری هفته گذشته در دسترس عموم قرار گرفت. ویدیوی مقایسهای منتشر شده به خوبی تغییرات اعمال شده توسط فناوری Path Tracing را نشان میدهد. با این وجود، همانگونه که انتظار داریم فناوری Path Tracing باعث افت عملکرد زیادی میشود. حتی بهترین سختافزارهای گیمینگ امروزی هم بدون بهینهسازی مناسب، برای پشتیبانی از فناوری Path Tracing، با مشکلاتی مواجه هستند. این ماد یکی از پروژههای دنیای RTX Remix تلقی میشود که فشار زیادی روی پردازنده وارد میکند. حتی قدرتمندترین پردازندهها مانند AMD Ryzen 7 9800X3D هم برای اجرایش با نرخ 60 فریم در ثانیه با مشکل مواجه میشوند.
بازار ![]()
این ویدیو همچنین نشان میدهد عنوان GTA: Vice City Nextgen Edition با ماد RTX Remix در وضوح 4K و 1440p چگونه اجرا میشود و عملکرد فناوری NVIDIA DLSS در حالتهای Performance و Balanced به چه صورت است. از طرفی هم میبینیم فعال کردن Frame Generation چگونه باعث دستیابی به نرخ فریم بالای 60 میشود.
چون ریمستر عنوان GTA: Vice City Nextgen Edition دیگر از طریق وبسایتهای معتبری مانند mod.db در دسترس نیست، تنها کسانی که پیش از حذف دانلودش کردند، میتوانند آن را با ماد Xoxor4d امتحان کنند. در حال حاضر، تا حد زیادی مطمئن هستیم که رهگیری پرتوی نور (Ray tracing) نقشی کلیدی در بازیهای آینده این سری GTA خواهد داشت؛ به ویژه پس از اینکه عملکردش را در GTA 5 مشاهده کردیم. دو تریلر منتشر شده از GTA 6 هم نشان میدهند از این فناوری در نسخه بعدی سری استفاده خواهد شد.