يکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

لزوم تحلیل عملکرد آموزشی سه سال گذشته توسط مدیران مدارس برای ترسیم مسیر رشد علمی

لزوم تحلیل عملکرد آموزشی سه سال گذشته توسط مدیران مدارس برای ترسیم مسیر رشد علمی
پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات نهایی به‌منزله سرمایه و اعتبار نظام آموزش‌وپرورش محسوب می‌شوند؛ از این رو مدیران مدارس باید با تحلیل دقیق عملکرد آموزشی سه سال گذشته، نقاط قوت و عرصه‌های نیازمند بهبود را شناسایی کرده و بر پایه داده‌های واقعی و تجربیات علمی، مسیر ارتقای سطح آموزش را ترسیم کنند.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات نهایی به‌منزله سرمایه و اعتبار نظام آموزش‌وپرورش محسوب می‌شوند؛ از این رو مدیران مدارس باید با تحلیل دقیق عملکرد آموزشی سه سال گذشته، نقاط قوت و عرصه‌های نیازمند بهبود را شناسایی کرده و بر پایه داده‌های واقعی و تجربیات علمی، مسیر ارتقای سطح آموزش را ترسیم کنند.

به گزارش ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه این اداره‌کل در نشست مشترک مدیران دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ‌، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند مدیران در مسیر ارتقای کیفیت آموزشی، بر جایگاه مهم و اثرگذار آنان در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران مدارس به‌عنوان رهبران آموزشی، نقشی حیاتی در هدایت، انگیزش و ایجاد تحول در محیط‌های یادگیری بر عهده دارند.
وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش فعال و خلاق مدیران مدارس خاص در اجرای برنامه‌های تحولی، افزود: انتظار می‌رود مدیران این مدارس در تمامی زمینه‌ها، از جمله ارتقای عملکرد آموزشی، توسعه فعالیت‌های پژوهشی و به‌کارگیری روش‌های نوین یاددهی و یادگیری، پیشگام و خط‌شکن باشند.
عجبی ادامه داد: هر اندازه عدالت آموزشی در نظام آموزش‌وپرورش در تمامی زمینه‌ها تقویت شود، به همان میزان شاهد ارتقای کیفیت، افزایش بهره‌وری و تحقق اهداف بنیادین سند تحول خواهیم بود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: توزیع عادلانه فرصت‌های یادگیری و ارتقای سطح دسترسی دانش‌آموزان به آموزش اثربخش، از مؤلفه‌های کلیدی توسعه آموزشی محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: امتحانات نهایی به‌منزله سرمایه و اعتبار نظام آموزش‌وپرورش محسوب می‌شوند؛ از این رو مدیران مدارس باید با تحلیل دقیق عملکرد آموزشی سه سال گذشته، نقاط قوت و عرصه‌های نیازمند بهبود را شناسایی کرده و بر پایه داده‌های واقعی و تجربیات علمی، مسیر ارتقای سطح آموزش را ترسیم کنند.
عجبی ادامه داد: با توجه به میانگین نمرات امتحانات نهایی در سال‌های اخیر و بهره‌گیری از برنامه «سفر یادگیری»، ضروری است محیطی پویا و الهام‌بخش در مدارس ایجاد شود تا زمینه رشد علمی، اخلاقی و فرهنگی دانش‌آموزان در تمامی ابعاد سند تحول بنیادین فراهم گردد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: تحقق اهداف والای آموزش‌وپرورش تنها با هم‌افزایی، تعهد سازمانی و ایمان به نقش مؤثر تعلیم و تربیت در ساخت آینده‌ای روشن ممکن خواهد بود.
انتهای پیام/


نظرات شما