- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴
پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات نهایی بهمنزله سرمایه و اعتبار نظام آموزشوپرورش محسوب میشوند؛ از این رو مدیران مدارس باید با تحلیل دقیق عملکرد آموزشی سه سال گذشته، نقاط قوت و عرصههای نیازمند بهبود را شناسایی کرده و بر پایه دادههای واقعی و تجربیات علمی، مسیر ارتقای سطح آموزش را ترسیم کنند.
پیام سپاهان - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات نهایی بهمنزله سرمایه و اعتبار نظام آموزشوپرورش محسوب میشوند؛ از این رو مدیران مدارس باید با تحلیل دقیق عملکرد آموزشی سه سال گذشته، نقاط قوت و عرصههای نیازمند بهبود را شناسایی کرده و بر پایه دادههای واقعی و تجربیات علمی، مسیر ارتقای سطح آموزش را ترسیم کنند.
به گزارش ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، حامد عجبی، معاون آموزش متوسطه این ادارهکل در نشست مشترک مدیران دبیرستانهای نمونه دولتی و فرهنگ، ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات ارزشمند مدیران در مسیر ارتقای کیفیت آموزشی، بر جایگاه مهم و اثرگذار آنان در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران مدارس بهعنوان رهبران آموزشی، نقشی حیاتی در هدایت، انگیزش و ایجاد تحول در محیطهای یادگیری بر عهده دارند.
وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش فعال و خلاق مدیران مدارس خاص در اجرای برنامههای تحولی، افزود: انتظار میرود مدیران این مدارس در تمامی زمینهها، از جمله ارتقای عملکرد آموزشی، توسعه فعالیتهای پژوهشی و بهکارگیری روشهای نوین یاددهی و یادگیری، پیشگام و خطشکن باشند.
عجبی ادامه داد: هر اندازه عدالت آموزشی در نظام آموزشوپرورش در تمامی زمینهها تقویت شود، به همان میزان شاهد ارتقای کیفیت، افزایش بهرهوری و تحقق اهداف بنیادین سند تحول خواهیم بود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: توزیع عادلانه فرصتهای یادگیری و ارتقای سطح دسترسی دانشآموزان به آموزش اثربخش، از مؤلفههای کلیدی توسعه آموزشی محسوب میشود.
وی بیان داشت: امتحانات نهایی بهمنزله سرمایه و اعتبار نظام آموزشوپرورش محسوب میشوند؛ از این رو مدیران مدارس باید با تحلیل دقیق عملکرد آموزشی سه سال گذشته، نقاط قوت و عرصههای نیازمند بهبود را شناسایی کرده و بر پایه دادههای واقعی و تجربیات علمی، مسیر ارتقای سطح آموزش را ترسیم کنند.
عجبی ادامه داد: با توجه به میانگین نمرات امتحانات نهایی در سالهای اخیر و بهرهگیری از برنامه «سفر یادگیری»، ضروری است محیطی پویا و الهامبخش در مدارس ایجاد شود تا زمینه رشد علمی، اخلاقی و فرهنگی دانشآموزان در تمامی ابعاد سند تحول بنیادین فراهم گردد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: تحقق اهداف والای آموزشوپرورش تنها با همافزایی، تعهد سازمانی و ایمان به نقش مؤثر تعلیم و تربیت در ساخت آیندهای روشن ممکن خواهد بود.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...