شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

اجرای دو تفاهم‌نامه برای ارتقای منزلت شغلی کارکنان مدارس غیردولتی در اصفهان

اجرای دو تفاهم‌نامه برای ارتقای منزلت شغلی کارکنان مدارس غیردولتی در اصفهان
پیام سپاهان - رئیس ادارۀ مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در راستای ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان و بررسی شاخص‌های صلاحیت عمومی عوامل اجرایی، مدیران و کلیه پرسنل مدارس غیردولتی، امسال دو تفاهم‌نامه مهم در سطح استان در حال اجراست که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس ادارۀ مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در راستای ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان و بررسی شاخص‌های صلاحیت عمومی عوامل اجرایی، مدیران و کلیه پرسنل مدارس غیردولتی، امسال دو تفاهم‌نامه مهم در سطح استان در حال اجراست که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ادارهٔ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، مهدی جمالی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این اداره‌کل، از اجرای دو تفاهم‌نامه مهم در راستای ارتقای منزلت اجتماعی و ساماندهی وضعیت استخدامی و حرفه‌ای کارکنان مدارس غیردولتی استان خبر داد و با اشاره به اقدامات این اداره در راستای صیانت از حقوق نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی اظهار داشت: در راستای ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان و بررسی شاخص‌های صلاحیت عمومی عوامل اجرایی، مدیران و کلیه پرسنل مدارس غیردولتی، امسال دو تفاهم‌نامه مهم در سطح استان در حال اجراست که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی نخستین تفاهم‌نامه را همکاری سازمان مدارس غیردولتی با سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، تمامی نیروهای آموزشی مدارس غیردولتی با مبنای 30 ساعت کار در هفته و نیروهای اداری و دفتری با مبنای 36 ساعت باید از بیمه و حقوق کامل برخوردار شوند.
جمالی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با اداره‌کل تأمین اجتماعی استان انجام شده و نظارت مستمر بر فرآیند پرداخت حقوق و بیمه در حال انجام است.
رئیس ادارۀ مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: حتی در صورتی که ساعات کاری نیروهای آموزشی کمتر از 30 ساعت باشد، موسسین مکلف هستند متناسب با ساعات کار، حق بیمه و حقوق را پرداخت کنند؛ این وظیفه شامل نیروهایی که در چند مدرسه اشتغال دارند نیز می‌شود و موسسین موظف به واریز حق بیمه متناسب با روز و ساعت کارکرد هستند.
وی در ادامه به دومین تفاهم‌نامه راهبردی اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با محوریت اداره مشارکت‌های مردمی و اداره مدارس و مراکز غیردولتی و با همکاری شورای موسسان و هسته گزینش استان منعقد شده است، کلیه نیروهای مدارس غیردولتی ظرف سه ماه آینده جهت دریافت تاییدیه گزینش معرفی خواهند شد؛ پس از بررسی و تایید هسته گزینش، حق‌الزحمه گزینشگران توسط موسسین و از طریق شورای موسسان پرداخت خواهد شد.
جمالی با تأکید بر جدیت اداره‌کل در اجرای این تفاهم‌نامه‌ها خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود موسسان و مدیران مدارس غیردولتی با اهتمام جدی نسبت به اجرای این دو تفاهم‌نامه اقدام کنند؛ این تفاهم‌نامه‌ها گامی مهم و مبارک در جهت ساماندهی نیروی انسانی و ارتقای جایگاه شغلی فرهنگیان مدارس غیردولتی است و ما نیز نظارت مستمر بر حسن اجرای آن خواهیم داشت.
انتهای پیام/


نظرات شما