چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

اجرای گام دوم برنامه «توانا» در مدارس ابتدایی استان اصفهان

اجرای گام دوم برنامه «توانا» در مدارس ابتدایی استان اصفهان
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: برنامه «توانا» در فاز دوم با اولویت آموزش مدیران و معلمان و با هدف تقویت فرآیندهای تعاملی یاددهی-یادگیری در مدارس ابتدایی استان اجرایی می‌شود.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: برنامه «توانا» در فاز دوم با اولویت آموزش مدیران و معلمان و با هدف تقویت فرآیندهای تعاملی یاددهی-یادگیری در مدارس ابتدایی استان اجرایی می‌شود.

به گزارش ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی این اداره‌کل در نشست مشترک معاونین آموزشی نواحی و مناطق، کارشناسان مسئول، کارشناسان و سرگروه‌های آموزشی، سرگروه های مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان از اجرای گام دوم برنامه ملی «توانا» با محوریت آموزش مدیران و معلمان خبر داد و اظهار داشت: مدیریت مدرسه تنها یک سمت اداری نیست، بلکه ناخدایی است که کشتی آموزش را در میان طوفان چالش‌های روزمره به مقصد می‌رساند.
وی با اشاره به پنج نقش حیاتی مدیران در تحول آموزشی افزود: مدیران تراز، سازنده زیست‌بوم یادگیری، معمار تحول آموزشی، محور توسعه منابع انسانی، پل ارتباطی با جامعه و پیشران کارآمدی و بهره‌وری هستند.
هارونی با تشریح سه رهیافت مدیریتی در برنامه تحولی تصریح کرد: در برنامه مدرسه تراز، مدیران بر اساس الگوی «رهبری خدمتگزار» به توانمندسازی معلمان می‌پردازند، با «مدیریت فرآیندمحور» بر کیفیت طراحی آموزشی و ارزشیابی نظارت دارند و با «چابک‌سازی سازمانی» مدرسه را برای پاسخگویی به تغییرات محیطی آماده می‌کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه «مدیریت مدرسه، هنر تبدیل یک ساختمان به کانون تربیت است»، عنوان کرد: ما برای تحقق مدرسه تراز نیازمند نگاهی سیستمی، پویا و نتیجه‌گرا هستیم که در آن برای هر بعد، برنامه عملیاتی، شاخص اندازه‌گیری و مسئول مشخص تعریف شده باشد؛ بر اساس این گزارش، برنامه «مدرسه تراز» با هدف ایجاد تحول در مدیریت آموزشی و استقرار سند تحول بنیادین در کلیه مدارس ابتدایی استان به اجرا درخواهد آمد.
وی تأکید کرد: برنامه «توانا» در فاز دوم با اولویت آموزش مدیران و معلمان و با هدف تقویت فرآیندهای تعاملی یاددهی-یادگیری در مدارس ابتدایی استان اجرایی می‌شود.
هارونی با بیان اینکه « فرآیندهای یاددهی-یادگیری باید تعاملی و فعال باشند»، خاطرنشان کرد: برای کلیه همکارانی که تاکنون موفق به حضور در این دوره‌ها نشده‌اند، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و اجرای کیفی این برنامه گامی مؤثر در راستای تحقق مدرسه تراز سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت آموزشی است.
انتهای پیام/


نظرات شما