- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۴
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: در مبانی نظری سند تحول، بر این نکته تأکید شده که تربیت امری همه جانبه و مشارکتی است و خانواده به عنوان اولین و بادوامترین نهاد تربیتی، شریک اصلی مدرسه محسوب می شود و نگاه سند تحول بنیادین به پیوند اولیا و مربیان را می توان در محورهای تغییر از رابطه نمادین به مؤثر و راهبردی، مشارکت در سطوح مختلف، مسئولیت مشترک و پاسخگویی دوطرف، نهادینه سازی از طریق انجمن اولیا و مربیان، توانمندسازی خانواده ها خلاصه کرد.
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: در مبانی نظری سند تحول، بر این نکته تأکید شده که تربیت امری همه جانبه و مشارکتی است و خانواده به عنوان اولین و بادوامترین نهاد تربیتی، شریک اصلی مدرسه محسوب می شود و نگاه سند تحول بنیادین به پیوند اولیا و مربیان را می توان در محورهای تغییر از رابطه نمادین به مؤثر و راهبردی، مشارکت در سطوح مختلف، مسئولیت مشترک و پاسخگویی دوطرف، نهادینه سازی از طریق انجمن اولیا و مربیان، توانمندسازی خانواده ها خلاصه کرد.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی این ادارهکل در گردهمایی پیوند اولیا و مربیان که در دبیرستان صفورا ناحیه 3 به مناسبت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان برگزار شد اظهار داشت: اگر فرآیند تربیت را به یک پرنده تشبیه کنیم، خانه و مدرسه، دو بال این پرنده هستند؛ اگر یک بال ضعیف باشد یا این دو بال در جهتهای مخالف حرکت کنند، پرواز ممکن نخواهد شد و باید برای سلامت، قدرت و هماهنگی این دو بال برای اوجگیری فرزندانمان تأمل کنیم.
وی ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: این هفته برای یادآوری اهمیت همکاری خانواده و مدرسه جهت رشد فکری، تحصیلی و اخلاقی و اجتماعی دانشآموزان با شعار انجمن اولیا و مربیان، حامی توسعه عدالت آموزشی مزین شده، یادآور نقش بیبدیل خانواده در تعالی تعلیم و تربیت و تحقق عدالت آموزشی در سراسر میهن عزیزمان ایران است.
هارونی گفت: در مبانی نظری سند تحول، بر این نکته تأکید شده که تربیت امری همه جانبه و مشارکتی است و خانواده به عنوان اولین و بادوامترین نهاد تربیتی، شریک اصلی مدرسه محسوب می شود و نگاه سند تحول بنیادین به پیوند اولیا و مربیان را می توان در محورهای تغییر از رابطه نمادین به مؤثر و راهبردی، مشارکت در سطوح مختلف، مسئولیت مشترک و پاسخگویی دوطرف، نهادینه سازی از طریق انجمن اولیا و مربیان، توانمندسازی خانواده ها خلاصه کرد.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان بیان داشت: این هفته فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق والدین و معلمان است تا در کنار یکدیگر به بررسی نیازها، تواناییها و چالشهای آموزشی فرزندان بپردازند و با تبادل تجربه و همفکری، زمینهساز محیطی امن، پویا و حمایتگر برای یادگیری مؤثرتر شوند.
وی تصریح کرد: بیتردید، نهضت توسعه عدالت آموزشی و پرورشی که در راستای سیاستهای دولت و تأکیدات مقام عالی ریاست جمهوری شکل گرفته است، تنها با حضور آگاهانه و مشارکت فعال مردم و اولیا در عرصههای گوناگون آموزش و پرورش به اوج خود خواهد رسید.
هارونی ادامه داد: خوشبختانه در سال تحصیلی جاری، با همکاری جمعی، شاهد بازگشایی مطلوب مدارس و شور و نشاطی دوباره در فضای تعلیم و تربیت استان بودهایم؛ این همراهی ارزشمند، نمادی از پیوند ناگسستنی خانه و مدرسه و نشانهای روشن از عزم همگانی برای ساختن آیندهای روشنتر برای فرزندان کشور عزیزمان است.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان اذعان داشت: اولیا شرکای راهبردی ما در امر تربیت هستند و شناخت اولیا از ویژگیهای منحصربهفرد فرزندشان، علائق، استعدادها و حتی چالشهایش، برای ما گنجینهای ارزشمند است.
وی از همکاران فرهنگی خواست در مدارس با گشودگی و احترام بیشتر، درهای مدرسه را به روی حضور پویا و مؤثر اولیا بگشایند و ادامه داد: فضایی ایجاد کنیم که اولیا احساس تعلق و مشارکت داشته باشند، نه حس بیگانگی.
هارونی با اشاره به نتایج پژوهشها در حوزههای عصبشناسی، روانشناسی رشد و علوم تربیتی خاطرنشان کرد: این نتایج به وضوح نشان میدهند پیوند قدرتمند خانه و مدرسه، تأثیر مستقیم بر پیشرفت تحصیلی، تقویت سلامت روان و مهارتهای اجتماعی و کاهش چشمگیر آسیبهای اجتماعی دارد.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...