پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید به کودکان اجازه دهیم دوران کودکی خود را در فضای مدرسه تجربه کنند؛ تربیت آنان محدود به دانش نیست بلکه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، بدنی، زیستی و دیگر ساحتهای سند تحول بنیادین را نیز در برمیگیرد؛ رسالت ما ساختن شخصیتهای توانمند و تمدنساز است، نه صرفاً دانشمند.
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید به کودکان اجازه دهیم دوران کودکی خود را در فضای مدرسه تجربه کنند؛ تربیت آنان محدود به دانش نیست بلکه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، بدنی، زیستی و دیگر ساحتهای سند تحول بنیادین را نیز در برمیگیرد؛ رسالت ما ساختن شخصیتهای توانمند و تمدنساز است، نه صرفاً دانشمند.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین نواخته شدن «زنگ شکوفهها» ویژه دانشآموزان کلاس اولی، که صبح امروز در دبستان باجغلی2 آموزش و پرورش ناحیه 6 اصفهان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مسئولان و اولیای دانشآموزان، این روز را روزی بهیادماندنی و پرخاطره دانست و اظهار داشت: امروز باغ علم و دانش پذیرای غنچههای ناشکفتهای است که با گامهای کوچک اما دلی سرشار از امید وارد فضای تعلیم و تربیت میشوند؛ شکوفههای عزیز ما آیندهسازان این کشور هستند و وظیفه داریم رسالت خطیر خود را در راستای تربیت همهجانبه آنان ایفا کنیم.
وی خطاب به دانشآموزان کلاس اولی افزود: مدرسه خانه دوم شماست؛ جایی برای یادگیری، دوستی، همدلی و ساختن خاطرات شیرین؛ معلمان دلسوز و مهربان شما با قلبی مملو از خیرخواهی و دستانی پر از محبت در انتظار شما هستند تا راهنمایتان در این مسیر باشند.
نظریان، همچنین ضمن قدردانی از والدین دانشآموزان گفت: حضور شما در کنار فرزندانتان نشانگر اهمیت تعلیم و تربیت است؛ شما اولین معلم و الگوی فرزندانتان هستید و امیدواریم با امیدآفرینی و حمایت همهجانبه یاریگر ما در این مسیر باشید؛ بیتردید فضای آرام و سرشار از محبت در خانه نقش بسزایی در موفقیت تحصیلی دانشآموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مسئولیت سنگین معلمان، مربیان و مدیران مدارس ابراز داشت: وظیفه ما تنها انتقال معلومات نیست، بلکه باید زمینه پرورش اخلاق نیکو، تربیت شخصیت تمامساحتی و ایجاد فضای امن، خلاقانه و پویا در کلاسهای درس فراهم شود؛ هر لبخند رضایت بر لبان دانشآموزان پاداش معنوی تلاشهای بیدریغ فرهنگیان است.
وی خاطرنشان کرد: باید به کودکان اجازه دهیم دوران کودکی خود را در فضای مدرسه تجربه کنند؛ تربیت آنان محدود به دانش نیست بلکه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، بدنی، زیستی و دیگر ساحتهای سند تحول بنیادین را نیز در برمیگیرد؛ رسالت ما ساختن شخصیتهای توانمند و تمدنساز است، نه صرفاً دانشمند.
انتهای پیام/