- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۴
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: با توجه به تحولات سریع اجتماعی و سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش، بهروزرسانی دانش و مهارتهای معلمان و مدیران به امری اجتنابناپذیر تبدیل شده است؛ چراکه توانمندسازی این قشر تضمینکننده کیفیت آموزشی واقعی و ابزاری برای تحقق عدالت آموزشی در محرومترین مناطق استان است.
پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: با توجه به تحولات سریع اجتماعی و سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش، بهروزرسانی دانش و مهارتهای معلمان و مدیران به امری اجتنابناپذیر تبدیل شده است؛ چراکه توانمندسازی این قشر تضمینکننده کیفیت آموزشی واقعی و ابزاری برای تحقق عدالت آموزشی در محرومترین مناطق استان است.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی این اداره کل در یکصد و نود و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: به یاری خدا، طی سال گذشته پروژههای ارزشمندی در راستای عدالت آموزشی و توسعه فضاهای یادگیری عملیاتی شد.
وی افزود: رویکرد آموزش در مدارس دولتی باید متحول شود تا این مدارس بهترین سطح آموزشی را به دانشآموزان ارائه دهند؛ اگر قرار است کشور در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی پیشرفت کند، آموزش و پرورش باید در اولویت نظام حاکمیتی قرار گیرد و معلمان بر صدر بنشینند.
هارونی بیان کرد: با توجه به تحولات سریع اجتماعی و سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش، بهروزرسانی دانش و مهارتهای معلمان و مدیران به امری اجتنابناپذیر تبدیل شده است؛ چراکه توانمندسازی این قشر تضمینکننده کیفیت آموزشی واقعی و ابزاری برای تحقق عدالت آموزشی در محرومترین مناطق استان است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: مقطع ابتدایی حساسترین دوره نظام تعلیم و تربیت است؛ چراکه بنیان شخصیت، هویت، مهارتهای اجتماعی و تفکر خلاق در همین سالها شکل میگیرد؛ یافتههای علوم اعصاب شناختی نیز نشان میدهد این دوره مهمترین پنجره رشد مغزی در زمینه سواد پایه، حل مسئله و مهارتهای اجرایی و اجتماعی است.
وی ابراز کرد: در همین راستا، برنامه توانمندسازی معلمان ابتدایی از تیرماه سال جاری در استان اصفهان آغاز شد که طی این طرح، بیش از 300 مدرس میانی در شش قطب آموزشی تربیت شدند و دورههای 30 ساعته برای معلمان برگزار گردید؛ همچنین اصفهان به عنوان نخستین استان کشور، محتوای مکتوب دورهها را تولید و به سایر استانها ارائه کرد.
هارونی عنوان کرد: تا کنون بیش از 20 هزار معلم ابتدایی در قالب «طرح توانا» تحت آموزش قرار گرفتهاند؛ برای اجرای این برنامه بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است و نتایج آزمونهای کتبی و عملی نشان میدهد مدرسان میانی توانایی لازم برای آموزش گسترده معلمان سراسر استان را کسب کردهاند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت سرمایهگذاری در آموزش معلمان تصریح کرد: هزینه برای توانمندسازی فرهنگیان، کمهزینهترین و در عین حال پُربازدهترین سرمایهگذاری برای آینده استان است؛ همانگونه که احداث یک کارگاه آموزشی میتواند به اندازه ساخت یک کلاس درس اثرگذار باشد، هدایت بخشی از کمکهای خیرین از مدرسهسازی سختافزاری به سمت آموزشیارانه و کیفیتبخشی نرمافزاری ضروری است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش اصفهان با داشتن بیش از 22 هزار آموزگار و چهار هزار و 790 مدیر و معاون در مقطع ابتدایی، نیازمند عزم استانی و تأمین اعتبارات هدفمند برای اجرای این برنامه است؛ در همین راستا پیشنهاد تشکیل «کمیته دائمی توانمندسازی و توانافزایی معلمان ابتدایی» در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.
هارونی در پایان با اشاره به رسالت خطیر معلمان ابتدایی خاطرنشان کرد: تصمیم امروز ما میتواند به تابآوری آموزشی نسل آینده یا بیعدالتی سیستماتیک منجر شود؛ به همین جهت این طرح یک هزینه نیست، بلکه سرمایهگذاری بر باارزشترین دارایی استان یعنی سرمایه انسانی است و با تحقق این برنامه، اصفهان به الگوی حکمرانی آموزشی مبتنی بر شواهد در کشور تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...