- نوشته شده توسط:
پیام سپاهان
-
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴
پیام سپاهان - مدیر آموزشوپرورش گلپایگان در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزشوپرورش نواحی و مناطق استان اصفهان گفت: پروژه آموزشگاه ۱۸ کلاسه خیرساز اشرفیاصفهانی با ۸۵ درصد پیشرفت، دو پروژه ۱۲ کلاسه در مسکن مهر و گلشهر، توسعه فضای آموزشی در رباط سرخ، و تجهیز کلاس تربیت بدنی و چمن مصنوعی در چند هنرستان از اقدامات شاخص ماست؛ همچنین در حال عقد قراردادهایی برای نصب پنلهای خورشیدی با مشارکت مردم هستیم.
پیام سپاهان - مدیر آموزشوپرورش گلپایگان در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزشوپرورش نواحی و مناطق استان اصفهان گفت: پروژه آموزشگاه 18 کلاسه خیرساز اشرفیاصفهانی با 85 درصد پیشرفت، دو پروژه 12 کلاسه در مسکن مهر و گلشهر، توسعه فضای آموزشی در رباط سرخ، و تجهیز کلاس تربیت بدنی و چمن مصنوعی در چند هنرستان از اقدامات شاخص ماست؛ همچنین در حال عقد قراردادهایی برای نصب پنلهای خورشیدی با مشارکت مردم هستیم.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، باقر عبیری، مدیر آموزشوپرورش گلپایگان در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزشوپرورش نواحی و مناطق استان، با اشاره به برنامههای تحولی سال تحصیلی جدید، بر ضرورت نشاطافزایی، تربیت تمامساحتی و عدالت آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: رویکرد ما در برنامهریزی، پرهیز از کلیشهگرایی و تمرکز بر فعالیتهای مشارکتی، خلاقانه و فراگیر است.
وی افزود: برنامههایی چون استندآپهای علمی، هنرهای تجسمی و نمایشهای خلاق، دیوارنگاریهای دانشآموزی و نصب تابلوهای امیدبخش با نقلقولهای خود دانشآموزان، تلاش دارد فضای مدارس را به محیطی شاد، فعال و بانشاط تبدیل کند.
عبیری بیان داشت: در مسیر تحقق تربیت تمامساحتی منطبق بر سند تحول بنیادین، برنامههایی در شش ساحت طراحی و اجرا کردهایم؛ از جمله جشنواره غذای سالم با رویکرد تلفیق ساحتهای اقتصادی، زیستی و هنری، جشنواره نسلها با مشارکت خانواده و سالمندان، نصب تابلوهای تعاملی در کلاسها و اجرای نهضت ملی فضای ورزشی درونمدرسهای؛ همچنین با بهرهگیری از ظرفیت امامزادگان، مساجد و روانشناسی مثبتنگر، فضای تربیتی متوازنتری فراهم شده است.
مدیر آموزشوپرورش گلپایگان درباره هویتبخشی فرهنگی و انقلابی عنوان کرد: در قالب داستانسرایی دینی، گفتمانهای آزاد با طلاب و مبلغان، برگزاری آیینها و مناسبتهای ملی-مذهبی، و معرفی الگوهای محلی، به تقویت هویت دینی و ملی دانشآموزان پرداختهایم.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در نهضت توسعه عدالت آموزشی گفت: پروژه آموزشگاه 18 کلاسه خیرساز اشرفیاصفهانی با 85 درصد پیشرفت، دو پروژه 12 کلاسه در مسکن مهر و گلشهر، توسعه فضای آموزشی در رباط سرخ، و تجهیز کلاس تربیت بدنی و چمن مصنوعی در چند هنرستان از اقدامات شاخص ماست؛ همچنین در حال عقد قراردادهایی برای نصب پنلهای خورشیدی با مشارکت مردم هستیم.
عبیری ارزیابی خود از اجرای پروژه مهر را «مثبت و امیدبخش» دانست و اضافه کرد: با توکل به خدا و توسل به امام زمان، سال تحصیلی را با نشاط، بازگشایی روان و تمرکز بر تربیت چندساحتی آغاز خواهیم کرد؛ طرحهایی چون مدرسهیار، توزیع بستههای یادگیری و برگزاری دورههای ویژه معلمان، بخشی از اولویتهای ماست.
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان چالش نیروی انسانی در این منطقه را جدی دانست و تصریح کرد: در برخی رشتههای تخصصی کمبود نیروی کارآمد داریم؛ برنامهریزی ما برای توانمندسازی از طریق دورههای هدفمند، کارگاههای فنی و ضمن خدمت است.
وی همچنین از الگوگیری از نیروهای جهادی و دانشجویان بسیجی در طرحهایی چون «حامی» خبر داد و ابراز کرد: فرهنگیان منطقه نقش فعالی در برنامههای تحولی دارند؛ مشارکت خانوادهها نیز از طریق جلسات آموزشی، کارگاههای منطقهای با حضور متخصصان، و استفاده از والدین پیشگام در آموزشهای پیشگیرانه تقویت شده است.
عبیری خاطرنشان کرد: توانمندسازی مدیران مدارس با برگزاری کارگاههای فصلی مبتنی بر سند تحول، ارزیابیهای مستمر و مستندسازی تجربیات موفق پیگیری میشود و امیدواریم با حمایت ویژه از مناطق محروم در سطح استان نیز شاهد تقویت این مسیر تحولی باشیم.
انتهای پیام/
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...