جمعه ۱۰ مرداد ۱۴۰۴

اقتصادی

برخلاف انتظار، آیفون ۱۶ برترین گوشی بازار هند از لحاظ حجم عرضه شد

برخلاف انتظار، آیفون ۱۶ برترین گوشی بازار هند از لحاظ حجم عرضه شد
پیام سپاهان - زومیت / مدل پایه‌ی آیفون ۱۶ برخلاف انتظار از لحاظ حجم عرضه به برترین گوشی بازار موبایل هند تبدیل شد. روند بازار گوشی‌های هوشمند در هند پس از یک فصل نسبتاً ضعیف ...
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - زومیت / مدل پایه‌ی آیفون 16 برخلاف انتظار از لحاظ حجم عرضه به برترین گوشی بازار موبایل هند تبدیل شد.
روند بازار گوشی‌های هوشمند در هند پس از یک فصل نسبتاً ضعیف در سه‌ماهه‌ی نخست، در سه‌ماهه‌ی دوم 2025 به اوج رسید. به گزارش کانترپوینت، تقریباً تمام برندهای بزرگ بازار هند توانستند از این رشد چشمگیر سود ببرند.
بازار
ارزش عمده‌فروشی گوشی‌ها در این فصل نسبت‌به مدت مشابه پارسال 18 درصد افزایش یافت و رکورد بالاترین میزان ثبت‌شده در فصل دوم را شکست. بخش گوشی‌های پریمیوم، شامل گوشی‌هایی با قیمت بالاتر از 45 هزار روپیه (510 دلار)، سریع‌ترین رشد را تجربه کرد و نقشی کلیدی در این عملکرد قدرتمند داشت.میانگین قیمت فروش (ASP) در بازار هند به بالاترین سطح تاریخ خود رسید؛ رشدی که برندهای اپل و سامسونگ بیشترین بهره را از آن بردند.
آیفون 16 برترین گوشی بازار هند از لحاظ حجم عرضه شد و برای نخستین‌بار در هند، بالاترین میزان عرضه‌ی فصل دوم را به ثبت رساند.از نظر حجم عرضه، سامسونگ دومین برند بزرگ فصل اخیر در هند بود؛ موفقیتی که به‌واسطه‌ی تقاضای بالای برای گلکسی A و گلکسی S به‌دست آمد.ویوو (بدون احتساب برند iQOO) از نظر حجم عرضه در جایگاه اول قرار گرفت. این شرکت موفق شد تعداد زیادی گوشی در بازه‌ی 10 تا 15 هزار روپیه (113 تا 170 دلار) عرضه کند. اوپو (بدون درنظر گرفتن وان‌پلاس) با استقبال از گوشی‌های سری A و K، رتبه‌ی سوم بازار را به خود اختصاص داد.
وان‌پلاس رشد سالانه‌ی 75 درصدی را در بخش گوشی‌های فوق پریمیوم تجربه کرد؛ موفقیتی که با فروش موفق وان پلاس 13 و وان پلاس 13R حاصل شد.
از سوی دیگر، ریلمی با سری GT 7 و به‌ویژه نسخه‌ی مشارکتی با تیم فرمول یک استون مارتین یعنی GT 7 Dream Edition، وارد بخش فوق پریمیوم شد و توجه زیادی را جلب کرد.
موتورولا با رشد 86 درصدی در عرضه‌ی گوشی‌های خود، عمدتاً به‌دلیل فروش مدل‌های سری G و اج و توسعه‌ی شبکه‌ی خرده‌فروشی، جایگاه قدرتمندی در بازار هند کسب کرد.
در بخش زیر 10 هزار روپیه، برند لاوا با رشد چشمگیر 156 درصدی سریع‌ترین رشد سالانه را ثبت کرد. تحلیلگران، تجربه‌ی کاربری نزدیک به اندروید خام و بهبود خدمات پس از فروش را از عوامل اصلی موفقیت لاوا می‌دانند.
ناتینگ برای ششمین فصل پیاپی سریع‌ترین رشد در میان تمام برندها را به نام خود ثبت کرد. هیچ برند دیگری تاکنون چنین عملکردی نداشته و عرضه‌ی گوشی‌های ناتینگ در فصل دوم 146 درصد رشد داشت.


نظرات شما