عنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی فرصتی برای تقویت برند اصفهان است
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه انتخاب اصفهان بهعنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی در سال 2025 آوردههایی برای این کلانشهر دارد، گفت: این عنوان فرصتی است که اصفهان را به جهانیان و گردشگران بیشتر بشناسانیم و جایگاه و برند اصفهان را تقویت کنیم.
فرزانه کلاهدوزان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جایگاه بینالمللی شهر اصفهان بر کسی پوشیده نیست، زیرا شهر اصفهان دارای غنای تاریخی و فرهنگی بوده و از دوران سلجوقیه تا صفویه آثار زیبایی به یادگار مانده است.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان با دارا بودن غنای فرهنگی بهعنوان یک موزه شهر مورد توجه جهانیان و گردشگران بوده است، افزود: وجود 22 هزار اثر تاریخی که بعضی از آنها ثبت یونسکو و شماری دیگر ثبت ملی شده است، همچنین جاذبههای متنوع طبیعی موجب شده است تا اصفهان بهدرستی از سوی مجمع شهرداران آسیایی بهعنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی در سال 2025 انتخاب شود.
رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتخاب اصفهان بهعنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی در سال 2025 بجا و با توجه به شاخصها و معیارهای مهم این کلانشهر انجام شده است، تصریح کرد: مهمترین این ویژگیها صنایع دستی زیبا و خلاقانه اصفهان، غنای تاریخی و فرهنگی آن است؛ اصفهان بهعنوان قطب گردشگری برای جهانیان چه در ادوار تاریخی و در حال حاضر مورد توجه قرار دارد و بر این اساس این انتخاب صورت گرفته است.
کلاهدوزان با تاکید بر اینکه انتخاب اصفهان بهعنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی در سال 2025 آوردههایی برای این کلانشهر دارد، گفت: این عنوان فرصتی است که اصفهان را به جهانیان و گردشگران بیشتر بشناسانیم و جایگاه و برند اصفهان را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: هیچ برندی همچون عنوان «اصفهان نصف جهان» گویای این مطلب نیست و اصطلاح «اصفهان نصفجهان» گویای همین انتخاب است که میتواند رشد صنعت گردشگری را به همراه داشته باشد.
رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به توسعه صنعتی شناخته میشود، ادامه داد: با حفظ صنایع موجود باید به حوزه گردشگری نیز توجه ویژه کنیم، زمانی که چنین فرصتهایی به وجود میآید، بر اساس آن سیاستگذاری میشود.
کلاهدوزان گفت: توجه به حوزه گردشگری از اهداف کلان برنامه 1410 بوده است، در این راستا باید به سمتی برویم که بال گردشگری از بال صنعتی پیشی بگیرد و اگر این اتفاق بیفتد، بهطور قطع مشکلات زیستمحیطی را هم تا حدود زیادی برطرف خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه بال گردشگری، اقتصاد گردشگری را پویا میکند، افزود: باید به دنبال تقویت جایگاه بینالمللی اصفهان باشیم، در این راستا بال گردشگری اصفهان که هویت این شهر محسوب میشود، تقویت کنیم.
کلاهدوزان گفت: هر رویداد بینالمللی که در اصفهان برگزار میشود، ظرفیتهایی را در اصفهان در ایجاد میکند، این رویداد نیز بهطور قطع زیرساختهای گردشگری و هتلداری را بهبود میبخشد و رشد اقتصادی توسعه صنعت گردشگری را به همراه دارد.
به گفته وی انتخاب اصفهان بهعنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی در سال 2025، از نظر فرهنگی نیز آوردههایی برای اصفهان به همراه دارد، از این فرصت میتوان استفاده کرد تا تعاملات فرهنگی با کشورهای آسیایی را تقویت کنیم.
کد خبر 865628
-
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹:۰۷
-
۹ بازديد
-

-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/964242/