چهارشنبه ۳ تير ۱۴۰۵

اجتماعی

سایه خدمت در جوار علم‌های حسینی؛

گفت‌وگوی بی‌واسطه استاندار اصفهان با مردم کوهپایه

گفت‌وگوی بی‌واسطه استاندار اصفهان با مردم کوهپایه
پیام سپاهان - استاندار اصفهان در جریان سفر به شهرستان کوهپایه و در فضایی آکنده از شور تاسوعای حسینی، با حضور در موکب‌های مردمی، بی‌واسطه به گفت‌وگو با شهروندان پرداخت و بر ترویج فرهنگ «خدمت مردم‌محور» تأکید کرد.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - استاندار اصفهان در جریان سفر به شهرستان کوهپایه و در فضایی آکنده از شور تاسوعای حسینی، با حضور در موکب‌های مردمی، بی‌واسطه به گفت‌وگو با شهروندان پرداخت و بر ترویج فرهنگ «خدمت مردم‌محور» تأکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد استاندار اصفهان در ادامه حضور خود در شهرستان کوهپایه، با حضور در جمع عزاداران در موکب‌های مردمی این شهرستان، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های نهضت حسینی، پای درددل مردم نشست.
استاندار اصفهان در این بازدید صمیمانه که در آستانه تاسوعای حسینی انجام شد، ضمن ادای احترام به خادمان و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع)، موکب‌های مردمی را نمادی از خودجوشی، اخلاص و همبستگی اجتماعی دانست و اظهار کرد: این ظرفیت‌های خودجوش مردمی که با عشق به اهل‌بیت (ع) شکل گرفته، بهترین بستر برای درک بی‌واسطه مطالبات و نیازهای مردم است.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در میان مردم و در کنار آنان باشند، گفت: میز خدمت اصلی ما همین مکان‌هایی است که مردم با جان و دل و بدون تشریفات اداری در آن حضور دارند. شنیدن دغدغه‌های مردم در این فضای معنوی، فرصتی مغتنم برای اصلاح امور و برنامه‌ریزی دقیق‌تر است.
جمالی‌نژاد فرهنگ عاشورایی را فرهنگِ «خدمت‌رسانی بی‌منت» توصیف کرد و افزود: امیدواریم این همبستگی و روحیه ایثار که در ایام محرم به اوج خود می‌رسد، به الگویی پایدار برای مشارکت مردم و مسئولان در مسیر آبادانی، توسعه و حل مشکلات زیرساختی شهرستان کوهپایه تبدیل شود.
در ادامه استاندار اصفهان در جریان حضور خود در شهرستان کوهپایه، ضمن زیارت آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) که ملجأ و پناهگاه معنوی مردم این منطقه محسوب می‌شود، با حضور در جمع عزاداران حسینی، در مراسم بزرگداشت تاسوعای سالار شهیدان مشارکت کرد.
در این بازدید معنوی که در ایام حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) انجام شد، استاندار اصفهان با ادای احترام به مقام والای این امامزاده جلیل‌القدر، فضای حاکم بر این آستان مقدس را فرصتی برای تقویت پیوندهای قلبی میان مسئولان و مردم دانست. وی با حضور در میان دسته‌های عزاداری و سوگواران حسینی، از نزدیک شاهد ابراز ارادت خالصانه اهالی کوهپایه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) بود.
این حضور که با هدف همراهی با مردم در لحظات ناب معنوی صورت گرفت، نمادی از پیوند فرهنگ خدمت‌گزاری با آموزه‌های عاشورایی تلقی می‌شود. استاندار اصفهان با استقرار در صفوف عزاداران و مشارکت در آیین‌های مذهبی منطقه، بر اهمیت حفظ شعائر حسینی و ترویج فرهنگ ایثار، آزادگی و خدمت به خلق که درس‌های اصلی مکتب کربلا هستند، تأکید کرد.
آیین‌های تاسوعای حسینی در امامزاده قاسم(ع) کوهپایه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد و استاندار اصفهان ضمن هم‌کلام شدن با خادمین این امامزاده و فعالان فرهنگی شهرستان، بر لزوم توجه ویژه به بقاع متبرکه به عنوان مراکز ثقل فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌ها تأکید کرد. وی این مکان‌های مقدس را کانون‌های وحدت‌بخش جامعه دانست که می‌توانند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و تقویت روحیه همدلی در منطقه کوهپایه نقشی محوری ایفا کنند.
سفر استاندار اصفهان به شهرستان کوهپایه در این ایام، علاوه بر پیگیری پروژه‌های عمرانی، با رویکرد تعامل مستقیم و بدون واسطه با بدنه جامعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان همراه بود تا روحیه جهادی و خدمت‌رسانی در بستری از ارزش‌های دینی بیش از پیش متجلی شود.


نظرات شما