پیام سپاهان - استاندار اصفهان در نشستی تخصصی با مسئولان شهرستان کوهپایه و مدیرعامل راهآهن استان، بر لزوم حل چالشهای حملونقل منطقه ورتون و بهرهگیری از توان بنگاههای اقتصادی برای شتاببخشی به توسعه زیرساختهای شهرستان تأکید کرد.
به گزارش ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، در ادامه برنامههای سفر مهدی جمالینژاد استاندار اصفهان به شهرستان کوهپایه، نشستی با هدف بررسی موانع و چالشهای این شهرستان با حضور فرماندار، مدیران دستگاههای اجرایی محلی و مدیرعامل راهآهن استان برگزار شد.
محور اصلی این جلسه، واکاوی مشکلات حملونقل و ترافیک در منطقه روستایی ورتون بود. با توجه به استقرار تعداد قابل توجهی از معادن فعال در این منطقه، حجم بالای تردد خودروهای سنگین و ناوگان ترابری معادن، مشکلاتی را برای مسیرهای مواصلاتی و زندگی روزمره ساکنان ایجاد کرده است که در این نشست مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. در همین راستا، مدیرعامل راهآهن استان اصفهان پس از استماع گزارشها، قول مساعد داد تا ضمن بررسی کارشناسی، پیگیریهای لازم را جهت حل مسائل مرتبط با حوزه حملونقل ریلی منطقه با اولویت کاهش فشار بر محورهای مواصلاتی ورتون انجام دهد.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم تسهیلگری در روند حل مشکلات، دستوراتی را برای تسریع در اجرای راهکارهای پیشنهادی صادر کرد. وی با یادآوری ظرفیتهای عظیم صنعتی و معدنی در شهرستان کوهپایه، بار دیگر بر استفاده از مسئولیت اجتماعی این صنایع تأکید کرد و از مسئولان محلی خواست تا با ایجاد یک ساختار هماهنگ، بخش خصوصی و معدنداران را برای مشارکت در طرحهای زیرساختی و بهبود خدمات عمومی به میدان بیاورند.
علاوه بر موضوع حملونقل، سایر مسائل و چالشهای توسعهای شهرستان کوهپایه نیز در حضور استاندار مطرح شد. مسئولان محلی مشکلات موجود در حوزههای مختلف خدماتی و عمرانی را ارائه کردند و دکتر جمالینژاد نیز با هدف رفع سریعتر این موانع، بر لزوم پیگیری مستمر دستگاههای اجرایی تأکید کرد. وی با وعده تسهیلگری در امور اداری و حاکمیتی، ابراز امیدواری کرد که با همافزایی میان مدیریت ارشد استان، مدیران شهرستانی و ظرفیتهای صنعتی منطقه، گامهای موثری برای رفع مشکلات کوهپایه و ارتقای کیفیت زندگی مردم این خطه برداشته شود.