چهارشنبه ۳ تير ۱۴۰۵

اجتماعی

تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرمت و بازسازی مسجد امام اصفهان امضا شد

تفاهم‌نامه سه‌جانبه مرمت و بازسازی مسجد امام اصفهان امضا شد
پیام سپاهان - ‌ در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی و با هدف صیانت از مفاخر معماری جهان اسلام، تفاهم‌نامه سه‌جانبه و بی‌سابقه‌ای میان استانداری اصفهان، اداره‌کل میراث فرهنگی استان و بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی آسیب‌های اماکن تاریخی اصفهان به امضا رسید.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ‌ در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی و با هدف صیانت از مفاخر معماری جهان اسلام، تفاهم‌نامه سه‌جانبه و بی‌سابقه‌ای میان استانداری اصفهان، اداره‌کل میراث فرهنگی استان و بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی آسیب‌های اماکن تاریخی اصفهان به امضا رسید.

‌به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، در مراسمی با حضور استاندار اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و نمایندگان بخش خصوصی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای حفاظت و مرمت اماکن میراثی و تاریخی استان اصفهان منعقد شد.
‌ این توافق‌نامه به صورت سه‌جانبه میان «اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان»، «شرکت بیمه بازار» (به عنوان نماینده بخش خصوصی) و «استانداری اصفهان» به امضا رسیده است.
بر اساس بندهای مصوب، استانداری اصفهان به عنوان ناظر عالی بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه و مراحل مرمت نظارت خواهد داشت.
گام نخست و اولویت اجرایی
در اولین مرحله از اجرای این طرح، اعتبار ویژه و قابل‌توجهی از سوی بخش خصوصی برای احیا، بازسازی و مرمت اضطراری بخشی از مسجد جامع عباسی (امام) اختصاص یافته است که این عملیات بر روی کاشی‌های ۴۰۰ ساله و بخش‌هایی که بر اثر موج انفجار دچار تخریب و آسیب شده‌اند، تمرکز دارد.
این تفاهم‌نامه با هدف هدایت سرمایه‌های بخش خصوصی به سمت مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه میراث فرهنگی، فراتر از حوزه‌های سنتی مانند مدرسه‌سازی و بیمارستان‌سازی، تدوین شده است تا به صیانت از هویت معماری اسلامی و توسعه گردشگری استان کمک کند.


نظرات شما