پیام سپاهان - مرحله پنجم طرح کالابرگ الکترونیکی با شارژ اعتبار حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شده است.
در حالی که برخی رسانهها طی روزهای گذشته اعلام کردهاند اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای تمامی مشمولان دهکهای اول تا سوم واریز شده است، اما بررسیها نشان میدهد این خبر نادرست بوده و تنها بخشی از مشمولان این دهکها امروز اعتبار دریافت کردهاند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه 13 آذر در توضیح مرحله پنجم طرح کالابرگ تأکید کرده بود: «مرحله پنجم طرح کالابرگ الکترونیکی با شارژ اعتبار حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) در دهکهای اول، دوم و سوم از هفته آینده (شنبه 15 آذر) آغاز میشود.»
با وجود این توضیح روشن، انتشار برخی اخبار نادرست موجب شده که بسیاری از خانوارهای دهکهای اول تا سوم که تحت پوشش نیستند، روز گذشته و امروز به فروشگاهها مراجعه کنند؛ اما در نهایت متوجه شدهاند که هنوز اعتباری برای آنان واریز نشده و این موضوع موجب سردرگمی آنها شده است.
پیگیریها نیز نشان میدهد در گام نخست فقط مشمولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اعتبار کالابرگ مرحله پنجم را دریافت کردهاند و سایر یارانهبگیران دهکهای اول تا سوم باید منتظر گام دوم واریز باشند. واریز اعتبار برای دیگر افراد این دهکها طی روزهای آینده انجام خواهد شد. همچنین اعتبار کالابرگ دهکهای چهارم تا هفتم نیز طبق برنامه، حدود دو هفته دیگر پرداخت میشود.
مبلغ کالابرگ الکترونیکی چقدر است؟
اعتبار این مرحله برای دهکهای اول تا سوم از 500 هزار تومان به 620 هزار تومان برای هر نفر افزایش یافته است.
سقف واریزی برای خانوارها:
خانوار یکنفره: 620 هزار تومان
خانوار دونفره: 1 میلیون و 240 هزار تومان
خانوار سهنفره: 1 میلیون و 860 هزار تومان
خانوار چهارنفره: 2 میلیون و 480 هزار تومان
خانوار پنجنفره: 3 میلیون و 100 هزار تومان
امکان خرید از 260 هزار فروشگاه فعال
مشمولان میتوانند اعتبار خود را در 260 هزار فروشگاه و 11 فروشگاه زنجیرهای برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل شیر و لبنیات، مرغ، گوشت، تخممرغ، حبوبات، برنج، ماکارونی، روغن، قند و شکر استفاده کنند.
ویژگیهای مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی
خرید بدون محدودیت برند و مقدار
امکان خرید مرحلهای بدون الزام مصرف یکباره
اعتبار قابل استفاده تا پایان اسفند 1404
امکان انتخاب کالا از برندهای متنوع
روشهای استعلام مانده اعتبار کالابرگ الکترونیکی
اپلیکیشن «شما»
کد دستوری #1463500*
پیامک ماهانه از سرشماره V.Refah
تماس با مرکز پاسخگویی 021–6369
وزارت رفاه تأکید کرده است که شهروندان تنها پیامکهای رسمی با سرشماره V.Refah را معتبر بدانند.