پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدیران باید زمینه توانمندسازی معلمان در حوزه روشهای نوین تدریس و بهرهگیری از فناوریهایی همچون هوش مصنوعی و واقعیت افزوده را فراهم کنند.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی مدیران مدارس ناحیه یک شهر اصفهان با اشاره به تلاشهای مدیران در اجرای پروژه مهر، اظهار داشت: پس از یک سال تحصیلی پرمشقت، امروز در آستانه سالی تازه قرار گرفتهایم؛ سالی که میتواند سرشار از امید، شور و نشاط برای دانشآموزان و معلمان باشد.
وی با قدردانی از اهتمام مدیران در آمادهسازی مدارس افزود: توجه به نیروی انسانی، شادابسازی فضاهای آموزشی، تقویت امنیت روانی و بهبود محتوای درسی از جمله اقداماتی است که پروژه مهر بر آن متمرکز است و مشارکت مدیران مدارس در این زمینهها ارزشمند بوده است.
نظریان با تأکید بر بهرهگیری از ظرفیتهای موجود بیان کرد: مدیران موفق کسانی هستند که بتوانند تعامل مؤثری میان دانشآموزان، خیرین، انجمن اولیا و مربیان و معلمان ایجاد کنند؛ چراکه این ارتباط به نحو شایسته زمینهساز پیشرفت و ارتقای آموزش در مدارس خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان داشت: مدرسه صرفاً کارکرد آموزشی ندارد، بلکه کارکرد تربیتی آن نیز اهمیت ویژهای دارد؛ استفاده مؤثر از صبحگاهها، زنگ نماز و برنامههای تربیتی، شاخص مهمی در ارزیابی عملکرد مدیران است.
وی سه دانش اصلی برای معلمان را دانش تخصصی، دانش آموزشگری و دانش رسانه دانست و اضافه کرد: هر معلم باید در رشته تخصصی خود تسلط کافی داشته باشد، مهارتهای آموزشگری متناسب با نیازهای دانشآموزان را کسب کند و در نهایت با فناوریهای نوین و رسانههای آموزشی آشنا باشد.
نظریان با بیان اینکه روشهای سنتی آموزش پاسخگوی نیازهای امروز دانشآموزان نیست، گفت: مدیران باید زمینه توانمندسازی معلمان در حوزه روشهای نوین تدریس و بهرهگیری از فناوریهایی همچون هوش مصنوعی و واقعیت افزوده را فراهم کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: از مدیران انتظار میرود تحلیل دقیقی از وضعیت آموزشی مدرسه خود داشته باشند و برای ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان برنامه عملیاتی چندساله تدوین کنند؛ این هدفگذاری باید بر مبنای ظرفیتهای موجود و با رویکرد اصلاح روشها صورت گیرد.
وی با تأکید بر ایجاد فضای شوقآفرین در مدارس ابراز کرد: مدرسه باید برای دانشآموزان محیطی متنوع و امیدبخش باشد تا تغییرات رفتاری مثبت و یادگیری عمیق در آنان شکل گیرد.
نظریان با قدردانی از همکاری دستگاههای اجرایی همچون شهرداری، پلیس راهور و سایر نهادها خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بدون مشارکت دیگر بخشها قادر به تحقق اهداف خود نیست و تنها با همراهی جمعی میتوان آغاز سال تحصیلی را به تجربهای خوشایند و خاطرهانگیز برای دانشآموزان تبدیل کرد.
انتهای پیام/