اعتبار صد میلیارد تومانی خیرین مدرسهساز برای ورود به هوش مصنوعی
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: هیئتمدیره مجمع در تعامل با مدیرکل آموزش و پرورش تصمیم گرفتند که اعتباری نزدیک به صد میلیارد تومان را صرف پشتیبانی از پروژههای فناورانه، بهویژه در حوزه هوش مصنوعی، کنند.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، مجتبی ملااحمدی، رئیس هیئتمدیره مجمع خیرین مدرسهساز استان اصفهان و عضو مجمع خیرین مدرسهساز کشور در اجلاس مدیران و رؤسای آموزشوپرورش نواحی و مناطق استان با اشاره به تحول نگاه خیرین از ساختوساز به حمایتهای نرمافزاری، از اختصاص اعتباری حدود 100 میلیارد تومان به موضوع هوش مصنوعی و ارتقای کیفیت آموزشی خبر داد و آن را گامی بیسابقه در تاریخ فعالیتهای خیرین مدرسهساز توصیف کرد.
وی با یادآوری شرایط روزهای ابتدایی حمله دشمن به کشور در خردادماه، از عملکرد بینظیر خیرین اصفهانی در آن ایام گفت و اظهار داشت: در دوازده روز ابتدایی جنگ تحمیلی اخیر، رکورد امضای تفاهمنامه ساخت مدرسه در تاریخ پس از انقلاب شکسته شد و تنها در هشت روز کاری، شانزده تفاهمنامه با خیرین مدرسهساز به امضا رسید.
ملااحمدی افزود: ما از ساختوساز مدارس عبور کردهایم و امروز کیفیت آموزش، اثربخشی محتوای درسی و ورود به عرصه هوش مصنوعی دغدغه خیرین است؛ زمانی که فضای آموزشی ساخته شود اما معدل دانشآموزان کم باشد، دیگر جذابیتی برای خیر باقی نمیماند؛ برای همین، هیئتمدیره مجمع در تعامل با مدیرکل آموزش و پرورش تصمیم گرفتند که اعتباری نزدیک به صد میلیارد تومان را صرف پشتیبانی از پروژههای فناورانه، بهویژه در حوزه هوش مصنوعی، کنند.
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از توسعه نگاه خیرین به مدرسهداری و مدرسهیاری سخن گفت و از مدیران مناطق خواست که برای هر مدرسه، یک معلم یا فرهنگی را بهعنوان «سفیر مدرسهسازی» به مجمع معرفی کنند و همچنین از طرح انتخاب «سفیر دانشآموزی» در مدارس خبر داد و با تأکید بر اینکه زیرساخت اصلی توسعه کشور آموزشوپرورش است، خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم پیشرفت کنیم، باید به آموزشوپرورش اعتقاد عملی داشته باشیم؛ نه فقط سخنرانی؛ مسئولان بدانند که جامعه خیرین آمادهترین همراه برای توسعه عدالت آموزشی است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/974215/