برند نوپای ناتینگ از حقیقتی ناگفته پرده برداشت
علمی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - زومیت / ناتینگ در آغاز راه ممکن بود فعالیت خود را با نام کاملاً متفاوتی آغاز کند، اما تصمیم دقیقه نودی مسیر برند را برای همیشه تغییر داد.
پیش از آنکه برند ناتینگ با طراحیهای متفاوت خود در دنیای فناوری شناخته شود، خرید بحثبرانگیزی انجام داد؛ تصاحب برند شکستخوردهی Essential. این خرید در سال 2021 انجام شد و فقط شامل علائم تجاری، دامنه و شبکههای اجتماعی آن میشد و مالکیت بر پتنتها یا فناوریها را دربر نمیگرفت.
بهنوشتهی 9to5Google، تا مدتها مشخص نبود چرا ناتینگ برند Essential را خرید تا اینکه اخیراً کارل پی، مؤسس ناتینگ فاش کرد که دلیل این خرید صرفاً برای استفاده از نام برند بوده است. در مقطعی، ناتینگ قصد داشت با نام Essential وارد بازار شود و حتی رندر محصولاتی با نام Essential R1 را طراحی کرد.
بازار ![]()
تیم ناتینگ با وجود علاقه به نام ساده و پُرمعنای Essential، در نهایت تصمیم گرفت مسیر خود را از برندهای قبلی جدا کند. آنها نمیخواستند احیای برند قدیمی تلقی شوند و ترجیح دادند هویت مستقل و متمایزی بسازند. نتیجهی این تصمیم، تولد برند Nothing بود که معنای خاص خودش را دارد.
این افشاگری نشان میدهد که انتخاب نام برند، بخش مهمی از استراتژی ساخت هویت در دنیای فناوری محسوب میشود. درحالی که ناتینگ برای معرفی پرچمدار خود یعنی ناتینگ فون 3 آماده میشود، اکنون میدانیم مسیر رسیدن به جایگاه امروزش، با تصمیمات پنهان و پیچیدهای همراه بوده است.
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/970056/