پیام سپاهان

آخرين مطالب

جذب 3 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌‌اندازی مجدد استخر اردستان ورزشی

جذب 3 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌‌اندازی مجدد استخر اردستان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: در حاضر راه‌ها و آب شرب روستایی اردستان در اولویت قرار دارد اما مسائل دیگر در حوزه‌های مختلف همچون اشتغال، ورزش، بهداشت و درمان که از گذشته بوده در جریان است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با بیان اینکه در حاضر وضعیت اشتغال در اردستان مطلوب است، افزود: در این دوران حتی اگر یک مجموعه‌ای کارگران را تعدیل کند، این کارگران در واحدهای دیگر جذب می‌شوند و به‌گونه‌ای نیست که برای افراد اهل کار در شهرستان اردستان کار نداشته باشیم و اکنون کارخانه‌ها به دنبال کارگر هستند و حتی از بیرون شهرستان کارگر جذب می‌کنند.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال توسعه جذب سرمایه‌گذاری در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: بحرانی که در گذشته در حوزه اشتغال با آن روبرو بودیم، اکنون در شهرستان اردستان پشت سر گذاشته شده اما کارخانه‌ها مسائل جاری در زمینه‌های تسهیلات، مالیات و مواد اولیه دارند که باید از آن‌ها حمایت شود.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون نمی‌توانیم بگوییم که اولویت اصلی ما در شهرستان اردستان موضوع اشتغال است اما این موضوع در جریان بوده و مورد حمایت قرار می‌گیرد و همچنین وضعیت بهداشت و درمان نیز نسبت به گذشته وضعیت مطلوب‌تری پیدا کرده است.
مجموعه درمانی زواره به بیمارستان ارتقا پیدا کرد
وی با اشاره به وجود مهم‌ترین تجهیزات پزشکی و حضور 25 پزشک متخصص در بیمارستان اردستان، تأکید کرد: راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان اردستان اعزام بیماران به شهرهای مجاور را کاهش داده و تجهیزات و ساختمان‌های پزشکی خوبی ایجاد شده و مجموعه درمانی زواره به بیمارستان ارتقا پیدا کرده است.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به ایجاد بیش از 10 چمن مصنوعی در مناطق مختلف شهرستان و تجهیز 25 روستا به خانه ورزش، یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته، برای استخر اردستان از وزارت ورزش مبلغی حدود 3 میلیارد تومان جذب اعتبار کردیم که اخیراً نیز این اعتبار به استان ابلاغ و برای مشخص شدن پیمانکار استخر، در سایت اداره ورزش استان مناقصه منتشر شده است.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 270 کیلومتر خرابی شدید در راه‌های روستایی اردستان وجود دارد که این موضوع در سفر هیأت دولت به استان مطرح و درخواست 200 میلیارد تومان اعتبار کردیم که حدود 83 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی اردستان تخصیص پیدا کرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان برای بحث راه‌های روستایی اختصاص دادیم و با پیگیری‌های انجام شده در این ارتباط، حدود 100 میلیارد تومان اعتبار برای جاده‌های روستایی داریم.
طباطبایی‌نژاد در خصوص جاده ترانزیت شهرستان اردستان بیان کرد: سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کردیم و حدود 33 میلیارد تومان برای جاده ترانزیت تخصیص یافت و در سال جاری نیز حدود 70 میلیارد تومان اعتبار جذب شده و با اعتبار جذب شده قبلی می‌توان کل جاده ترانزیت را پوشش دهیم.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جاده ترانزیت اردستان 2 پیمانکار همراه با 5 اکیپ در حال فعالیت هستند و امید است با توجه به پیگیری‌های بسیار و اعتبارات جذب شده، وضعیت جاده ترانزیت و همچنین راه‌های روستایی تا پایان سال جاری از وضعیت متراکم بحرانی خارج شود.
وی در ارتباط با وضعیت 5 کیلومتر پایانی جاده اصفهان-اردستان، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان، پیشنهاد 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه‌های اردستان داده شد که با موافقت مدیرکل مسکن و شهرسازی استان، این موضوع تصویب شد اما بعدها بخشی از این مبلغ از سوی استانداری به پروژه‌ دیگری داده شد و مابقی مبلغ در حدود 50 میلیارد تومان است که باید مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص شود.
حدود 90 روستا در شهرستان اردستان آب شرب پایدار ندارند
طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: حدود 90 روستا در شهرستان اردستان آب شرب پایدار ندارند و در برهه‌ای از زمان آب‌رسانی سیار برای این روستاها انجام می‌شود که عمدتا روستاهای بخش کوهستانی همچون همبرات، برزاوند و سفلی است.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌های مختلف برای موضوع آب شرب روستایی انجام شد و اخیراً در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه مقرر شده در سال جاری طی یک قراردادی 90 روستای دارای آب‌رسانی سیار اردستان تحت پوشش قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اقداماتی در حوزه آبرسانی در شهرستان اردستان در حال انجام است، عنوان کرد: خط انتقال آب‌رسانی از کوهپایه به نهوج در حال اجراست و تلاش می‌شود که بتوانیم آب شرب را برای این 90 روستای شهرستان اردستان را به‌طور پایدار تأمین کنیم.
طباطبایی‌نژاد در خصوص تغییرات مدیریتی در شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: به‌طور کلی هر تغییری که منجر به تقویت اداره مربوطه در شهرستان شده و به‌نفع مردم باشد، هیچ مشکلی ندارد و از آن حمایت می‌کنیم و با هیچ شخصی ملاحظه‌کاری نداشته و خط و جناح برای ما در این مورد اهمیتی ندارد و فقط مصلحت عامه مردم مهم است.
پایان پیام/63135/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/699426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!