پیام سپاهان

آخرين مطالب

افتخاری: در کار باشگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم/سالن سجادی باید تجهیز شود ورزشی

افتخاری: در کار باشگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم/سالن سجادی باید تجهیز شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس هیئت هندبال استان اصفهان گفت: اگر در مقطعی باشگاه بخواهد از هیئت کمک بگیرد ما کمک می‌کنیم، در غیر این صورت تفکری مبنی بر دخالت در امور باشگاه ها نداریم.
به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ نشست خبری رئیس هیئت هندبال استان اصفهان با حضور حسن افتخاری رئیس هیئت، اعظم قینانی مسئول امور بانوان و اصحاب رسانه برگزار شد.
  حسن افتخاری در این نشست در خصوص عملکرد هیئت هندبال استان اصفهان در سال 1401 اظهار کرد: در فروردین‌ماه سال گذشته مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان همزمان باماه مبارک رمضان را داشتیم که به موقع بود زیرا استعدادهای برتر را شناسایی و برای رقابت‌های استعداد های برتر اعزام کردیم. در همین ماه میزبان مرحله پایانی لیگ برتر هندبال شدیم و مسابقات به خاطر کرونا به صورت مجتمع و به مدت 10 روز در اصفهان برگزار شد.
وی ادامه داد: طبق روال همیشه در اردیبهشت ماه مسابقات هندبال ساحلی (نکو داشت اصفهان) را داشتیم که همزمان با انتخابی تیم ملی بزرگسالان و جوانان هندبال ساحلی بود. آنتونیو گرا پی‌شه مربی برزیلی تیم ملی به مدت دو هفته از نزدیک عملکرد بازیکنان را زیر نظر گرفت و یک کلاس مربیگری پیشرفته با حضور این مربی برگزار کردیم. در خردادماه تمرینات نوجوانان و نونهالان برای مسابقات مناطق هشت‌گانه کشور (دختران و پسران) را داشتیم که اصفهان محور منطقه پنج کشور قرار دارد و با استان های غربی و جنوبی هم‌گروه است. این مسابقات در تیر و مرداد ماه برگزار شد که تیم ها با همکاری باشگاه‌ها و مربیان اعزام و نتایج خوبی کسب کردند.
با کنار رفتن ذوب آهن بازیکنان بدون تیم نماندند رئیس هیئت هندبال استان اصفهان با بیان اینکه در مردادماه تمرینات تیم‌های لیگ برتری شروع شد، تصریح کرد: چهار تیم برای این فصل از رقابت های لیگ برتر هندبال اعلام آمادگی کردند که اگر تیم هندبال ذوب‌آهن انصراف نمی‌داد شاهد حضور پنج تیم از اصفهان بودیم، البته جای قدردانی دارد که مدیران ذوب‌آهن تیم های خود را در رده سنی پایه حفظ کردند و امیدواریم برای فصل جدید پا به رقابت های لیگ برتر بگذارند. سپاهان، سپاهان نوین، پرواز هوانیروز و گیتی‌پسند از تیم های اصفهانی لیگ برتر هندبال هستند که با کنار رفتن ذوب‌آهن بازیکنان بدون تیم نماندند.
افتخاری افزود: نماینده های اصفهان در لیگ برتر هندبال علاوه بر بازیکنان با تجربه، جوانان خوبی را دارند. سپاهان صدرنشین لیگ برتر است، سپاهان نوین و گیتی‌پسند در میانه های جدول قرار دارند که امیدوارم جزو چهار تیم بالای جدول باشند، پرواز هم بازیکنان سرباز دارد که هرساله تغییر پیدا می‌کنند. در مهرماه میزبان مسابقات استعدادهای برتر بودیم که با حضور 32 تیم دختر و 32 تیم پسر برگزار شد و کار سختی داشتیم، در نهایت تیم دختران اصفهان مقام اول و تیم پسران اصفهان مقام دوم را کسب کردند. نتیجه پایداری هندبال اصفهان استعدادهای درخشان آن است. در بخش داوران کوبل بانوان (مظفری و مظاهری) و آقایان (برادران قیصریان) را داشتیم که بانوان در مسابقات آسیایی قضاوت کردند و آقایان هم جهانی شدند.
به کمک باشگاه‌ها برای سرمایه گذاری نیاز داریم وی اضافه کرد: در آذر ماه هیئت هندبال استان اصفهان میزبان مسابقات جوانان باشگاه های کشور بود که تیم‌های لیگ برتری اصفهان هم در رقابت‌های پایه تیم داشتند و گیتی‌پسند قهرمان شد و در رده سنی نوجوانان هم سپاهان به مقام قهرمانی رسید. در سال‌های قبل از کرونا کلاس های مربیگری را بهتر برگزار می‌کردیم و در کرونا حفظ کلاس و بازیکنان سخت بود. ظرفیت خوبی در شهرستان ها داریم و شهرستان‌های فلاورجان، خمینی شهر، لنجان، مبارکه، کاشان، آران و بیدگل، شاهین شهر، برخوار، اصفهان و نجف آباد فعال هستند و در رده سنی پایه خوب کار می‌کنند. به دلیل فعالیت خوب شهرستان ها به فدراسیون هندبال پیشنهاد دادیم تا اصفهان در مسابقات مناطق یک سهمیه بیشتر داشته باشد که فدراسیون هم موافقت کرد.
رئیس هیئت هندبال استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان شهرستان‌های زیادی دارد و همیشه هزینه تیم‌ها برای اعزام زیاد می‌شد به همین دلیل پیشنهاد دادیم شهرستان‌هایی که نزدیک به هم هستند مسابقات را بین خودشان برگزار کنند و از هر چند شهرستان نزدیک دو تیم صعود کنند و بازی ها را پیش ببریم. مدیرکل ورزش اصفهان پیشنهادم را پسندید که به کمک باشگاه‌ها برای سرمایه گذاری نیاز داریم.
صابر حیدری پدیده هندبال بعد از سجاد استکی است افتخاری در خصوص بازیکنان ملی پوش تیم های ملی هندبال، اظهار کرد: کاپیتان‌های تیم های ملی نوجوانان ساحلی آقایان، سالنی آقایان و بانوان یعنی حامد شمس، شهرزاد نصوحی و صابر حیدری از اصفهان بودند که هر سه در باشگاه سپاهان فعالیت دارند. صابر حیدری پدیده هندبال بعد از سجاد استکی است. در هندبال ساحلی تیم ملی نوجوانان مقام قهرمانی آسیا و سوم جهان را به دست آوردکه سه بازیکن و سرمربی از اصفهان در این تیم حضور داشتند. در تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان هم بیشترین تعداد بازیکن را داشتیم زیرا در این رشته فعال هستیم و مسابقات خوبی برگزار می‌کنیم، این تیم هم با قهرمانی در آسیا سهمیه جهانی و ورلد گیم را گرفت که به دلیل شرایط اخیر کشور اجازه ندادند تیم برای رقابت های ورلد گیم اعزام شود. برای مسابقات آسیایی شاکله تیم تغییر پیدا کرد و قشقایی راد همراه با تیم جوان خود وارد این رقابت ها شد و در نهایت مقام سوم را به دست آوردند.
وی ادامه داد: در هندبال سالنی اتفاقات زیادی رخ داد، تیم ملی بزرگسالان ما سهمیه جهانی کسب کرد و در مسابقات کشور هایاسلامی مقام سوم را کسب کردند. اصفهان در هندبال 50 ورزشکار، مربی و داور دارد که در مسابقات آسیایی و جهانی حضور داشتندو در مراسم تجلیلی که اداره کل برگزار کرد تنها توانستیم از ورزشکاران خود تجلیل کنیم.
تفکری مبنی بر دخالت در امور باشگاه ها نداریم رئیس هیئت هندبال استان اصفهان با اشاره به اینکه هیئت هندبال دخالتی در فعالیت باشگاه ها ندارد، خاطرنشان کرد: اگر در مقطعی باشگاه بخواهد از هیئت کمک بگیرد ما کمک می‌کنیم، در غیر این صورت تفکری مبنی بر دخالت در امور باشگاه ها نداریم. سپاهان میزبانی مسابقات باشگاه‌های آسیا را گرفته که همه باید به این باشگاه کمک کنیم. سالن 25 آبان، امکانات و هتل‌ها توسط نماینده فدراسیون مورد بازدید قرار گرفته است و این نکته را بگویم که سپاهان در دو دهه اخیر بهترین میزبانی ها را داشته است. در جلساتی که مابین فدراسیون هندبال و سپاهان برگزار شد، پروتکل‌ها و برنامه ریزی‌های لازم مورد بررسی قرار گرفت.
افتخاری در جواب به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا جوانگرایی در تیم ملی هندبال ساحلی به صورت مقطعی انجام می‌شد، بهترنبود؟ تصریح کرد: عوامل مختلف باعث شد تا ترکیب تیم ملی هندبال ساحلی به یکباره عوض شود، یکی از این دلایل عدم حضور بازیکنان بزرگسال در تمرینات تیم ملی بود و به خاطر اینکه زمان کمی تا رقابت های آسیایی داشتیم، تصمیم بر این شد تیم ملی جوانان که بیشتر باهم کار کردند به مسابقات بزرگسالان اعزام شوند. این کار درست بود، اما اگر تغییرات به صورت پلکانی در تیم ملی انجام می‌شد می‌توانستیم سهمیه جهانی کسب کنیم هرچند چیزی از دست ندادیم بلکه یک تیم 20 ساله داریم که در آسیا سوم شده است.
انتخاب بازیکنان سلیقه سرمربی است وی در خصوص کناره‌گیری خود از سرمربیگری تیم ملی هندبال ساحلی، گفت: این اقدام خود خواسته بود زیرا در نیمه دوم سال یکسری گرفتاری داشتم که امکان داشت حضور نداشتنم در کنار بازیکنان به تیم آسیب برساند. قشقایی راد را می‌شناسم و با او کار کردم و این فرد به خوبی می تواند راه من را ادامه دهد. اطمینان دارم هیچ قصدی برای کنار گذاشتن کسی نبوده و انتخاب بازیکنان سلیقه سرمربی است.
رئیس هیئت هندبال استان اصفهان در رابطه با زیرساخت های سالن سجادی، گفت: یکی از دلایل پایداری هندبال در اصفهان سالن سجادی است، از سال 47 هندبال در این سالن کار شده است. این سالن باید مدرن شود به اداره کل درخواست دادیم تا راه پله اضافه کنند، تهویه هوا بهتر شود، یک اسکوربرد دیگر اضافه کنند، اما هنوز برنامه ای برای این کار به ما ندادند. کف‌پوش سجادی خوب است و برای تجهیز سالن حدود 3 میلیارد تومان پول نیاز است.
کد خبر 652694

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/603954/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

اجرای 12 عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری

پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش 100 درصدی تولید خودرو

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است

پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

صادرات بیش از 5 میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

نرخ ارز کشورهای عربی در ایران/ دینار عراق و درهم امارات چند؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن

آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت

فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم

قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

آژیر قرمز در اصفهان؛ ترک های اصفهان، به میراث هم رسید

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان؛ بازاری ها فروشنده شدند

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده 2 قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است