شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴

فرهنگی

نیاز ویژه شهرستان فلاورجان افزایش سهمیه بومی گزینی در استخدام معلمان است

نیاز ویژه شهرستان فلاورجان افزایش سهمیه بومی گزینی در استخدام معلمان است
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نیروی انسانی غیربومی پس از مدتی تمایل به انتقال دارد و این موضوع چرخه پایداری آموزشی را مختل می‌کند؛ یکی از راهکارهای اساسی، افزایش سهمیه بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی است تا معلمان از میان نیروهای بومی جذب شوند و ثبات بیشتری در نظام آموزشی منطقه ایجاد شود.
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نیروی انسانی غیربومی پس از مدتی تمایل به انتقال دارد و این موضوع چرخه پایداری آموزشی را مختل می‌کند؛ یکی از راهکارهای اساسی، افزایش سهمیه بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی است تا معلمان از میان نیروهای بومی جذب شوند و ثبات بیشتری در نظام آموزشی منطقه ایجاد شود.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فلاورجان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان که با حضور علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با قدردانی از اهتمام و تلاش مسئولان شهرستان در زمینه‌های آموزشی و تربیتی، به تشریح مهم‌ترین چالش‌ها و نیازهای منطقه پرداخت و با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در استان اظهار داشت: یکی از مناطقی که در استان اصفهان با کمبود جدی نیروی انسانی مواجه است، شهرستان فلاورجان و به‌ویژه بخش پیربکران است.
وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به این موضوع، افزود: کمبود معلم در رشته‌های مختلف، به‌ویژه در هنرستان‌ها، از دغدغه‌های جدی ماست و انتظار می‌رود در آزمون‌های استخدامی آینده، تدابیر ویژه‌ای برای جبران این کمبودها اندیشیده شود.
نظریان چهار موضوع اصلی را به‌عنوان نظام مسائل آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان مطرح کرد و گفت: نخستین موضوع، آسیب‌های اجتماعی است که نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و اقدام‌های هماهنگ دستگاه‌های مرتبط است و دومین مسئله، کلاس‌های زیرنُرم و چندپایه در مناطق روستایی، به‌ویژه در بخش پیربکران است که می‌تواند خطر ترک‌تحصیل دانش‌آموزان را افزایش دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به چالش سوم، یعنی ماندگاری پایین نیروی انسانی در شهرستان فلاورجان، تصریح کرد: نیروی انسانی غیربومی پس از مدتی تمایل به انتقال دارد و این موضوع چرخه پایداری آموزشی را مختل می‌کند؛ یکی از راهکارهای اساسی، افزایش سهمیه بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی است تا معلمان از میان نیروهای بومی جذب شوند و ثبات بیشتری در نظام آموزشی منطقه ایجاد شود.
وی ایجاد مرکز مشاوره را به‌عنوان چهارمین نیاز حیاتی شهرستان مطرح و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی چنین مرکزی به‌ویژه در بخش پیربکران، می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان و حمایت از خانواده‌ها داشته باشد.
انتهای پیام/


نظرات شما