مدیر انتشار Baldur’s Gate 3: نسخه نوبتی Final Fantasy میتواند 10 میلیون بفروشد
علمی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - گیم فا / مدیر انتشار Baldur’s Gate 3 معتقد است اگر یک نسخه نوبتی از Final Fantasy ساخته شود، میتواند بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشته باشد زیرا مخاطبش وجود دارد.
بحث پیرامون بازگشت یا عدم بازگشت سری Final Fantasy به ساختار نوبتی شاید موضوع جدیدی نباشد، اما به تازگی با اظهار نظر مدیر انتشار Baldur’s Gate 3، این موضوع دوباره به یکی از داغترین مباحث در زمینه بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. برای افرادی که به تازگی با مجموعه Final Fantasy آشنا شدهاند، باید یادآور شد که این سری در ابتدا یک بازی نقشآفرینی نوبتی ژاپنی (JRPG) به شمار میرفت. با این حال، بیش از دو دهه از آن دوران گذشته است. Final Fantasy X که در سال 2001 منتشر شد، آخرین نسخه اصلی مجموعه با سیستم نبرد نوبتی بود. بعد از آن شرکت اسکوئر انیکس مسیرش را به سوی بازیهای آنلاین چندنفره (FF11 و FF14)، مبارزات شبه آنلاین در بازیهای تکنفره (FF12)، اکشن همزمان (FF15، FF16، FF7 Remake) و همچنین ترکیبهای ساختار شکن (FF13) تغییر داد.
مایکل دوز، مدیر انتشار در استودیوی Larian، اخیراً در صفحه شخصیاش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت:
اخیراً نسخههای کلاسیک Final Fantasy را تجربه کردهام. قصد ندارم به کسی بگویم چه سبکی را باید بپسندد، اما به راحتی میتوان دریافت که هنوز مخاطبان زیادی به داشتن تجربهای سنتیتر از مجموعه Final Fantasy علاقهمند هستند. به باور من، ظرفیت فروش حداقل 10 میلیون نسخه برای چنین پروژهای وجود دارد. علاوه بر این، هزینه ساخت آن نسبتاً پایینتر خواهد بود و پتانسیل بازگشت سرمایه بالاتری دارد.
بازار ![]()
فکر میکنم اگر یک نسخه از Final Fantasy در سبک نوبتی ساخته شود که در آن شاهد یک داستان اصیل و شخصیت پردازیای قوی باشیم، میتواند بین 9 تا 15 میلیون نسخه فروش داشته باشد. امکان آن نیز هست که سیستم نبرد با حفظ ماهیت نوبتی، به صورتی پویاتر و مدرنتر طراحی شود؛ همانگونه که قبلاً نیز در برخی آثار دیدهایم. البته، اراده ساخت چنین عنوانی باید از درون خود تیم توسعهدهنده شکل گیرد.
آیا باید تمام نسخههای Final Fantasy نوبتی باشند؟ قطعاً خیر. اما اگر هدف، احیای هویت اصلی فرانچایز و دستیابی به موفقیت تجاری گستردهای است، اکنون فرصت مناسبی برای این رویکرد میباشد.
در توییتی دیگر، دوز همچنین اظهار داشت بازی Clair Obscur: Expedition 33 یک نمونه درخشان از آثار ژانر JRPG میباشد که فراتر از انتظارات ظاهر شده است. البته این مسئله چندان تعجب برانگیز نیست زیرا این عنوان فرانسوی، باعث امیدواری بسیاری از علاقهمندان به بازگشت دوباره Final Fantasy به ریشههایش شد.
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/973780/