معلم توانمند، موتور محرک مدرسه و تحول آموزشی است
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: معلم توانمند، موتور محرک مدرسه و تحول آموزشی است و باید توانمندسازی فرهنگیان را در اولویت قرار دهیم.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان مدیرکل آموزشوپرورش استان در نشست مشترک شورای معاونین ادارهکل و آموزشوپرورش ناحیه 3 اصفهان، با تأکید بر نقش محوری معلمان در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین، اظهار داشت: معلم توانمند، موتور محرک مدرسه و تحول آموزشی است و باید توانمندسازی فرهنگیان را در اولویت قرار دهیم.
وی افزود: در این نشست ابتدا گزارشی از عملکرد و فعالیتهای ناحیه در سال گذشته، سپس برنامههای در دست اجرا و آتی و در نهایت چالشها و موانع احتمالی در مسیر پیشرفت بررسی خواهد شد؛ مشارکت اعضای شورای معاونین در ارائه تحلیلها و راهکارها، نقش مؤثری در اصلاح فرایندها خواهد داشت.
نظریان با اشاره به اینکه تحول در مدرسه از کلاس درس آغاز میشود، تصریح کرد: باید توانمندسازی معلمان را در حوزههایی همچون هوش مصنوعی، روشهای نوین تدریس، فضای مجازی، سند تحول بنیادین و آموزش مشارکتی جدی بگیریم؛ اجرای طرحهایی همچون «طرح حامی»، «اجتماعات یادگیری»، «شمیم»، «نوجوان خوارزمی»، «تحلیل سؤالات امتحانات نهایی» و «نبض آموزش» در مقاطع مختلف تحصیلی اهمیت بسیار زیادی دارد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان از نظارت بر فرایند ثبتنام دانشآموزان بهعنوان یکی از دغدغههای مهم استان یاد کرد و گفت: با شروع ثبتنام پایههای ابتدایی و متوسطه اول، باید با حضور میدانی در مدارس و توجه به دستورالعملهای نظارتی، از بروز مشکلات برای اولیا جلوگیری شود و روند ثبت نام تسهیل گردد.
وی ابراز داشت: نماز مدارس باید جدی گرفته شود، اجرای طرح نماد در مدارس تداوم داشته باشد و فعالیتهای پرورشی بهویژه در مدارس غیردولتی و هیئتامنایی تقویت گردد.
نظریان با اشاره به شرایط حساس جامعه، نتیجه این جلسه را میز خدمتی برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید با همدلی و همافزایی، زمینهساز خدمت مؤثر به دانشآموزان و خانوادهها باشیم و به مسائل مردم با نگاه مسئولانه پاسخ دهیم.
انتهای پیام/
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/970897/